Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt ny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i øjeblikket i Australien og har mødt en pige der har introduceret mig til et networkmarketing firma. De sælger healthcare og mineral produkter. Firmaet er endnu ikke i Danmark og jeg ser det som en rigtig god mulighed for at tjene penge på det.

Min problem består så i at jeg fortalte om det til mine forældre og de flippede totalt ud og snakkede om pyramidespil, ulovligheder, konkurs og den slags. Jeg blev meget bange, da det ikke var det indtryk jeg havde af det.

Det virker nu godt nok sådan at jeg kan selvfølgelig sælge produktet selv, men hvis jeg finder en person der vil sælge produktet får en procentdel af det personen sælger for. Men hvis det er lovligt i Australien er det vel også lovligt i Danmark eller?

Der er nogen investering i firmaet for mit vedkommende. Jeg skal ikke købe produkterne men bare formidle kontakter til firmaet.

Er jeg meget blåøjet og kan ikke se fælerne mine forældre taler om, eller er det mine forældre der blander nogle ting sammen?

Jeg har læst nogle af de andre indlæg og synes der kommer en masse gode svar fra nogle seriøse mennesker herinde, så jeg håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig med at finde ud af om det er noget jeg kan stole på, eller om jeg skal trække følehornene til mig...???

Glæder mig til at høre fra jer....

Hilsen Marlene
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:51

Prøv at tage fat i Lasse eller James. evt via PM.

De virker begge til at have en del viden om Network marketing, det kan også være at de kender til produktet og eventuelle faldgruber...

God fornøjelse med det!

/Brian
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:57

I din situation ville jeg gøre følgende:

1. Føle efter dybt nede i min mave: "Er det her rigtigt eller er det forkert?"
2.Tjekke om produktet kan sælges i Danmark uden særlige tilladelser (vist nok noget med lægemiddelloven?)
3. Overveje om du kan stå 100% inde for produktet og markedsføringen: "Tror du selv på effekten af produktet?"
4. Undersøge forretningskonceptet: Vil din indtjening primært ligge på omsætning af produkter eller på hvervning af nye sælgere - i det sidste tilfælde ville jeg trække mig omgående.
5. Kontrollere om du må tage systemet ud af landet.
6. Tage alle de oplysninger, jeg kunne finde på systemet og bagmændene - hvis jeg ikke kunne finde nogen, ville jeg tage det som et faresignal.
7. Spørge de erfarne MLM-gutter på Amino, om de vil hjælpe mig med at kigge hele setup''et igennem for mig.

- og så ville jeg sikkert fortsat være lige så skemtisk som dine forældre, men det er jo mit problem - ikke dit.

mvh Hans

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:04
Dato: 3/6/2006 8:56:45 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
4. Undersøge forretningskonceptet: Vil din indtjening primært ligge på omsætning af produkter eller på hvervning af nye sælgere - i det sidste tilfælde ville jeg trække mig omgående.

Jeg giver Hans fuldstændig ret, hvis den primære indtjeningskilde er via hvervning, så får dine forældre ret og så ligger det meget tæt på pyramidespil.
Det er klart ulovligt i DK og det eneste du vil få ud af deltagelsen i dette, er et dårligt image og nogle dårlige erfaringer!

/Brian
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:52

Marlene,

Dine forældre er vist ikke særligt oplyste ;-) 
Henvis dem til Direkte Salg foreningen; www.disafo.dk

Hvilket selskab er det du er blevet eksponeret for? Så kan jeg hurtig fortælle dig hvorvidt de er på markedet eller på vej ind i Danmark - og hvilke ting du skal være opmærksom på, såfremt de endnu ikke er repræsenteret her i Danmark. For det er bestemt ikke umuligt at arbejde med Network Marketing selskaber som endnu ikke officielt er i Danmark.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:01

Hej Marlene

Jeg ville i dine sko følge bla. Hans'' råd. Det ligner meget de ting jeg satte mig selv til at undersøge, da jeg i sin tid stiftede bekendtskab med et MLM firma (Amway) og det er absolut tiden værd, at få styr på "baglandet".

Der findes jo utrolig mange MLM firmaer og det vil desværre sige, at der også findes en del pyramidespil eller ponzier. - Men omkring MLM firmaer, så er det ikke noget ukendt fænomen, at der er firmaer i Australien der endnu ikke er kommet til Danmark. - De fleste firmaer runder nemlig Australien inden de runder Danmark og når de endelig kommer til Danmark, så har de som regel også en vis kapacitet og stabilitet med sig.

Som udgangspunkt er det MIN holdning, at de fleste pyramidespil/ponzier i dag opererer via internettet.
Men det er ikke ens betydende med, at pyramidespil/ponzier ikke også stadig opererer "som vi kender dem".

Dine forældres holdning til MLM er naturlig præget af den overflod af pyramidespil og "smarte fiduser" der kom til Danmark for 10-15 år siden (eller mere). - Du er nød til at forstå, at dine forældres erfaringer med den slags smarte ideer har været meget negative og der er stadig den dag i dag mennesker der betaler for deres uheldige valg. Dine forældrer søger naturligvis at beskytte dig fra, at begå samme fejl og de har formegentlig kun de bedste intentioner bag deres forbehold.

MEN der er nu engang tale om to forskellige ting. På den ene side har vi en forretningsmodel, der kort sagt går ud på at referere kunder og forhandlere til et firma; hvorigennem der skabes en kontinuerlig produktomsætning. - Produktomsætningen skulle gerne ske, som et naturligt resultat af det netværk af mennesker du bygger og dermed baserer du forretningen på produktomsætningen og ikke selve indformidlingen af nye folk.
Firmaet skal jo løbe rundt på produktomsætningen, men denne finder jo ikke sted uden kunder og forhandlere. - Så det at du skal skabe et netværk er ikke ens betydende med, at det er disse du tjener dine penge på (som var det et pyramidespil). - Hvis du f.eks. har 500 mennesker i dit netværk, men ingen af dem køber noget; så tjener du heller ikke noget. - Så hvis firmaets indtjeningsmuligheder er baseret på dette, så er du ikke gået helt galt i byen.
(Det er mit umiddelbare indtryk, at du har fat i et MLM firma og ikke et pyramidespil).

Selve lovligheden af firmaet er dog kun en ting. At firmaet er lovligt i Australien er ikke ens betydende med, at det også er lovligt i Danmark. - Men det drejer sig som regel om selve ingredienserne i et produkt der kan gøre, at et firma f.eks. ikke må operere i Danmark. Dette forkommer i øvrigt også hos de mere traditionelle forretninger og det er ofte et spørgsmål om tid, inden produktet godt må forhandles alligevel.

Som eksempel kan jeg nævne et firma der hedder Enlivenment International, der i dette år får indhentet tilladelse til at forhandle deres Noni ekstrakt i bla. Danmark.
Det er bestemt vigtigt, at du må forhandle produkterne i Danmark hvis du ønsker at formidle til danskere. Tag f.eks. WGI der ikke fik indhentet spillelicens i de lande de opererede i; dette firma blev bustet af samme årsag for en tid tilbage og selvom de opererede i hht. et MLM firma, så var de med et ulovligt produkt pr. defination et pyramidespil.

Så kort sagt så lad dig ikke skræmme. Men få undersøgt tingene, så også DU ved at det er i orden.
Jeg tror (ligesom Briian) at du bør prøve at skrive til Lasse. - Lasse virker på mig som om, at han er utrolig meget inde i den slags firmaer med den slags produkteter. - Jeg er personligt mere fokuseret på firmaer der har med serviceydelser og lignende at gøre. Men jeg kan naturligvis branchen al
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:13
Hej Marlene

Syntes gennerelt at kunne tilslutte mig de ovenstående råd du er blevet givet...
Der er dog en vigtig ting som jeg syntes udeladt af de andre, som jeg derfor lige vil tilføje:

Det er hamrende vigtigt at du sørger for at få en GRUNDIG uddannelse i produktet og det uddannelses system de arbejder med, inden du forsøger at tage det til Danmark for at starte det op her... ellers bør du sørge for at du har en STÆRK support, der kan støtte dig her i Dk...

Sagt med andre ord, hvis du vælger at takke ja til at arbejde med forretningen, så start evt. med at bygge den op i Australien, så du har det der skal til for at kunne stå som top-leder i et nyåbnet land...(Dk når den tid kommer)

Lasse har lavet et godt emne, som jeg kan anbefale du læser, om det at være pionær med en ny virksomhed...

Hvis du kun er på ferie dernede, ville jeg, hvis jeg var dig, ikke gå igang uden at have lavet de undersøgelser som de andre nævner samt sikret dig at du får AL den support herhjemme som det ville kræve at få succes... så hellere shoppe omkring bland de mange allerede eksisterende tilbud der er tilrådighed herhjemme...

Håber du kan bruge det til noget, og ser da frem til at hører hvad du har besluttet dig...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)