Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping via Oberlo

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Har i nogen erfaringer med Shopify appen Oberlo?

Oberlo er en dropshipping app der gør det muligt, at tilføje produkter fra AlliExpress og direkte ind i ens Shopify shop. Da man handler med leverandører på AlliExpress, skal man også regne med en leveringstid på 3-4 uger.

Er det muligt at drive en webshop i Danmark, hvor leveringstiden er 3-4 uger?

Mvh.

Matias

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brugt det før, men ville aldrig sælge til Danmark med det. Eneste grund til at folk er villige til at vente SÅ lang tid med Wish, er fordi priserne er så latterligt lave.

Jeg solgte til USA, og det fungerede fint hvis man valgte produkter med hurtig shipping til USA. 

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker heller ikke det er nogen god idé, at bruge Oberlo i Danmark, med den leveringstid. Det vil nok ende i en masse dårlige anmeldelser på Facebook og Trustpilot.

Du skal have mange tak for dit svar :)

Mvh.

Matias

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel,

Hvordan fungerede det med at sælge i USA? :-)
Er der nogle told regler derovre man skal være opmærksom i forhold til at gøre det igennem Orberlo?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

fungerer vel som anden type shopify dropshipping  Leverandøren sender fra uden for USA til privatkunden i USA og denne betaler så told ved ankomsten - hvor meget afhænger af varen

Hvad der sker hvis kunden vil returnere - skal jeg ikke turde sige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det jeg var nysgerrig omkring var at vide om der bliver lagt ligeså meget oveni som når man sender til DK.
Sidder og overvejer at starte med Oberlo og Shopify men jeg har svært ved at se at det er muligt at sælge det i DK pga told, moms og importgebyr.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

told i EU er ens uanset hvilket Eu land - Told i USA er ikke nødvendigtvis samme- fra f.eks Kina - og kan pt være klart højere

Der er ikke moms på ved import til DK hvis du er momsregistreret - det er blot en indberetning af importmoms men den koster så ikke
Toldgebyr findes givet også i USA - og kan være langt højere end i DK - og afhænger af speditør ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en Shopify, hvor jeg benytter dropshipping. I begyndelsen brugte jeg Oberlo, men der dukkede en ny spiller op kaldet DSers, som er det samme som Oberlo, bare fuldstændig gratis og 100 gange bedre. I Oberlo skal du sidde og kigge på alle ordrer hver for sig. I DSers kan du afsende 100 ordrer med ÉT klik. Skide smart. 

Jeg var også så dum at starte ud i Danmark. Jeg oplyste selvfølgelig leveringstiden på 3-4 uger, og det gav et par salg, men det kan simpelthen bare ikke betale sig at Ali-Dropshippe i Danmark. Nu dropshipper jeg kun til USA, UK, Canada, New Zealand og Australien. Der er folk pænt ligeglade med leveringstiden. Jeg har en 1-product-store, der får 15 ordrer om dagen i gennemsnit lige pt., og på mit produkt er der "kun" 2 ugers levering fra at kunden placerer ordreren til den ankommer på vedkommendes adresse.

Hvis du vil dropshippe i EU, så dropship produkter, der koster under 80 kroner. Så er der hverken told, moms eller andet :). Du betaler SKAT og moms i DK selvfølgelig.

Ang. regnskab, så køb Dinero plus. 2400 kroner inkl. moms i året. Så kan du integrere appen Storebuddy, som automatisk opretter fakturaer

Jeg har en gennemsnits ROAS på 5-6 stykker lige pt.

Held og lykke, hvis du springer ud i det.

Tilmeldt 9. Jun 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten, tak for dit grundige svar! Super lækkert med information. :-)

Jeg har også længe vurderet at det med at holde sig til DK markedet er ikke holdbart, det skal lidt mere op i skala!
Sidder med nogle idéer som bygger på amerikanske dropship leverandører og en hjemmeside hvor jeg kun sælger i USA.

Ang. told og moms, har man ikke det samme problem i de lande du nævner at hvis det når en hvis grænse så ryger det oveni?

Er der mulighed for at jeg kan sparre lidt med dig via mail?

Super jeg vil kigge på Dinero og StoreBuddy!

Tak det gør jeg, det er bare lige et spørgsmål om med hvad og hvor stort et omfang det bliver ;-)
Tilmeldt 7. Mar 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ærlig talt ikke så vidende om mine landes told-grænser, men jeg ved, at alle pakker når frem til adressen. Har ikke haft én kunde endnu, der ikke har modtaget varen. Mit produkt koster 78,- kroner på aliexpress og jeg sælger det til ca. 250 kroner og sender med ePacket, hvor tracking nummer selvfølgelig er med :). Men god idé at basere det i US og finde en leverandør, der også befinder sig der Yes. Hurtig fragt øger også din conversion rate.

Et godt råd ville være at melde dig ind i Gabriel St-Germain's facebook gruppe. Kongen af dropshipping, samt ejer af den bedste gruppe, hvor flest eksperter og guldkorn dukker op løbende. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)