Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagregister - Firmasøgning??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Min hjemmeside skal have en slags fagregister/firmasøgning indenfor bestemte brancher. Ved I noget om, hvor vidt jeg "bare" kan registrere virksomheder med deres kontakt info, uden at informere dem, så længe det ikke koster dem noget? Er det "ulovligt"?

Umiddelbart tror jeg ikke at De Gule Sider har kontaktet og fået en bekræftelse fra over 500.000 virksomheder!! Eller har de?

Og hvad med oplysningerne jeg henter.. Er det ulovligt at tage oplysningerne fra andre søgemaskiner såsom De Gule Sider?

Tak
William

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:58
cvr.dk og kob.dk står de jo allerede. kunne ikke forestille mig at det er ulovligt. DGS.dk er jo oplysninger baseret på kunder, der har et TDC abonnement. Men erhvervskunder bliver jo "udstillet" på nettet overalt og på alle mulige måder, så der skulle ikke være noget ulovligt i det. Men hvad er formålet med at have en gratis portal, hvor de står registreret? Tænk lidt på alle de registre, som ligger derude og som (pardo my french) røvrender folk på stribe derude...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:10

Dato: 3/5/2006 8:58:14 PM Forfatter: Marcel Fuursted Men hvad er formålet med at have en gratis portal, hvor de står registreret? Tænk lidt på alle de registre, som ligger derude og som (pardo my french) røvrender folk på stribe derude...

Hej Marcel,

Tak for svaret.. Formålet er at tilbyde vores besøgende en service indenfor den branche vi arbejder i.. Det er et Golf forum, hvor jeg gerne ville have alle virksomheder, der har med golf at gøre listet op. Disse virksomheder skal på sigt også kontaktes og få muligheden for at annoncere/få bannere på sitet.
Men jeg er overbevist om, at de rigtige priser på bannere først kan fås, når der er nok trafik på sitet. Indtil da er der ingen indtægts kilde, men blot en service vi vil yde Golf interesserede.

mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:18
[QUOTE]Dato: 3/5/2006 8:52:34 PM Forfatter:William Atak
Umiddelbart tror jeg ikke at De Gule Sider har kontaktet og fået en bekræftelse fra over 500.000 virksomheder!! Eller har de?

Hej William
Så vidt jeg ved er registrering i DGS en del af abonnementet - men de kontakter faktisk virksomhederne med henblik på mersalg. Og jo mere man køber til jo tidligere på søgeresultatet bliver man vist. Man kan f.ex købe en profilside, plads til et slogan, mobilhenvisning mm.
Det er en rigtig god forretning for dem og firmaerne er jo interesseret i at blive vist så tidligt som muligt på de søgninger hvor kunderne kun søger en kategori som f.ex apoteker i Nordsjælland o.l.

mvh
Helle

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 23:13

Skal du bruge en liste over f.eks. alle danske golf-klubber, golf-butikker, firmaer som sælger golf-rejser, så skal jeg gerne maile en excel-fil, med

navn, adresse, kontaktpersoner osv. hvis du f.eks. ønsker at lave opsøgende salg mht. banners osv.

Thomas
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:32
Dato: 3/11/2006 11:12:45 PM Forfatter: Don Carlos

Skal du bruge en liste over f.eks. alle danske golf-klubber, golf-butikker, firmaer som sælger golf-rejser, så skal jeg gerne maile en excel-fil, med

navn, adresse, kontaktpersoner osv. hvis du f.eks. ønsker at lave opsøgende salg mht. banners osv.
Thomas

Hej Thomas,

Ja, det ville jeg da MEGET gerne have..

Er du indenfor golfbranchen?

mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)