Hej Alle, Min hjemmeside skal have en slags fagregister/firmasøgning indenfor bestemte brancher. Ved I noget om, hvor vidt jeg "bare" kan registrere virksomheder med deres kontakt info, uden at informere dem, så længe det ikke koster dem noget? Er det "ulovligt"?
Umiddelbart tror jeg ikke at De Gule Sider har kontaktet og fået en bekræftelse fra over 500.000 virksomheder!! Eller har de?
Og hvad med oplysningerne jeg henter.. Er det ulovligt at tage oplysningerne fra andre søgemaskiner såsom De Gule Sider?
Tak
William |
Fagregister - Firmasøgning??
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hej Marcel,
Tak for svaret.. Formålet er at tilbyde vores besøgende en service indenfor den branche vi arbejder i.. Det er et Golf forum, hvor jeg gerne ville have alle virksomheder, der har med golf at gøre listet op. Disse virksomheder skal på sigt også kontaktes og få muligheden for at annoncere/få bannere på sitet.
Men jeg er overbevist om, at de rigtige priser på bannere først kan fås, når der er nok trafik på sitet. Indtil da er der ingen indtægts kilde, men blot en service vi vil yde Golf interesserede.
mvh |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Umiddelbart tror jeg ikke at De Gule Sider har kontaktet og fået en bekræftelse fra over 500.000 virksomheder!! Eller har de?
Hej William
Så vidt jeg ved er registrering i DGS en del af abonnementet - men de kontakter faktisk virksomhederne med henblik på mersalg. Og jo mere man køber til jo tidligere på søgeresultatet bliver man vist. Man kan f.ex købe en profilside, plads til et slogan, mobilhenvisning mm.
Det er en rigtig god forretning for dem og firmaerne er jo interesseret i at blive vist så tidligt som muligt på de søgninger hvor kunderne kun søger en kategori som f.ex apoteker i Nordsjælland o.l.
mvh
Helle
|
Hej Thomas,
Ja, det ville jeg da MEGET gerne have..
Er du indenfor golfbranchen?
mvh |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)