Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR til PMV, samt betaling fra udenlandske kreditkort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er ved at starte en international terapeut virksomhed, og vil spørge jer om fordele og ulemper ved at momsregistrere mig fra begyndelsen.

Jeg kommer kun til at sælge serviceydelser (terapi) samt elektroniske produkter såsom ebøger, og det bliver både til kunder i Danmark og i udlandet.

Fra udlandet vil jeg modtage betaling fra udenlandske kreditkort, men fra Danmark ville det evt. være nok med MobilePay i begyndelsen.

Jeg ville gerne bruge DIBS Easy (som plugin i min Wordpress hjemmesides indkøbsvogn) i shoppen på min hjemmeside.

Mit spørgsmål er, om jeg skal starte med at få mig et CVR nummer til en pmv, eller om det ville være bedre at moms-registrere mig med det samme?

Jeg skal ikke købe særligt meget til virksomheden, kun lidt møbler, drikkevarer til klienterne osv.

Jeg mener at et CVR nummer til en pmv er nok til at få en aftale/konto med DIBS Easy, men kan I evt. anbefale andre betalingsløsninger, som er gode?

Wordpress har “Stripe” allerede, som vist modtager alle de kreditkort der er relevante for mig (dvs. de store kort såsom Visa osv), men er der en fordel ved at have DIBS fremfor feks. Stripe når jeg bor i Danmark?

Stripe kan jeg få en konto med, uden et CVR nummer

Ville der være en fordel ved at vente med at få et. CVR nummer indtil jeg tjener de 50.000,- og bruge Stripe istedet for DIBS indtil da? 

På forhånd tusind tak for info,

Susanna

www.susannasolgreen.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06

Salg af elektroniske ydelser til private i EU betyder krav om momsregistrering - og faktisk i SKAT registrering i onestopshop systemet da du skal bruge det lokale EU lands momssats og afregne til dem http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Derudover skal du jo så være opmærksom på, at din momsfradrag følger dit momspligtige DK salg = er noget uden DK moms (terapi og hvad ved jeg) så er der ikke momsfradrag for køb til det - og til køb der bruges til både momspligtig og ikke momspligtig DK omsætning deles momsfradrag løbende - og korrigeres til præcis % omsætningsfordeling 31(12

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 18
Skrevet kl. 19:54

Mange tak, jeg tror lige jeg ta’r fat i Skat, før jeg sætter noget op! 

Mange hilsener,

Susanna

Tilmeldt 4. Apr 18
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John Hannover, jeg er ved at læse din artikel/blogpost, som du linker til. Super ressource, tak for linket!

Jeg vil kontakte Skat, men jeg har også lige spurgt Dinero support, da jeg planlægger at bruge deres terapeut-regnskabssystem og det lyder til at Dinero kan klare det, jeg skal bruge det til.

Igen tak for din artikel, og din tid,

mange hilsener,

Susanna

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)