Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Separat hosting af billeder

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Webname:
Jeg vil som min. helt klart anbefale dig at få hosted billeder og shop i samme Datacenter så ikke det går langsommere.

Hvorfor skulle det gå langsommere fordi man hoster dem et andet sted? Det kan lige så godt gå hurtigere. Men der er en pointe i at nedetiden fordobles fordi der kommer en ekstra kritisk del til løsningen.

/Jesper

Jeg beklager meget min formulering. Jeg tænkte bare hvis man fx valgte i billig hosting eller valgte en udbyder som geografisk er langt væk.
Men det er da fuldstændig korrekt hvis man vælger hurtigere hosting til sine billeder kan det hastighedsmæssigt blive en fordel for butikken.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

albelli:

NB til webname:

Trafikken har hidtil ikke været problemet. Vi har pt. omkring 400 Mb liggende, men på sigt vil dette stige til 2-3 Gb, og her er 4-6.000 blot for opbevaring af filer hver måne være på den anden side af smertetærsklen :-)

Hej igen,

Jeg vil mene at de fleste bare i liste priser kan sammensætte løsninger for et par tusinde kroner (ex moms).
Men 3 gb er jo næsten ingen ting, det må de kunne give dig en bedre pris på end 2 kr. pr. mb. Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:27

albelli:
Trafikken har hidtil ikke været problemet. Vi har pt. omkring 400 Mb liggende, men på sigt vil dette stige til 2-3 Gb, og her er 4-6.000 blot for opbevaring af filer hver måne være på den anden side af smertetærsklen :-)

Hvis vi snakker så seriøse priser, vil jeg gerne have lov til at anbefale Sune fra ActiveWebs. Ham har jeg været utrolig  glad for gennem de seneste par år.

http://www.activewebs.dk/dedikeret-server/
Server: 199
Trafik: 500
Maximal drift-hjælp: 1250

1.949 kroner i måneden... eller det, som du skal betale for 974,5MB plads, hvis du pt. afkræves 2kr per mb.

De klarer alt, hvilket er grunden til den sidste post, som står for det meste af budgettet. Men så har du også 80GB plads. 100GB trafik/måned hver måned og kan fordoble begge dele utrolig billig, i forhold til nu.

Samtidig har du den fordel, at du kan få installeret lige de add-ons, som du måtte få brug for.

Økonomisk set, er det også en mere fleksibel løsning. De måneder hvor du eksempelvis kun benytter 25GB trafik, kan du trække 350 kroner fra prisen. Hvis du har andre hjemmesider end den ene vi snakker om, kan du jo også flytte dem med over uden yderligere udgifter.

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 07:21

Hvis du hoster billeder fra en anden server så sørg for at det er på et subdomæne da du ellers vil få et "uheldigt" ikon med rapport om beskyttelse af personlige oplysninger i IE.

Andre fordele ved subdomæner er at du kan dele cookies, sessions osv på tværs af dine servere.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 02:08

Hej igen

Blot lige en afsluttende tak for alle de gode input.

Vi går i tænkeboks, og prøver i første omgang om vi kan skrue lidt på prisen :-)

Venligst

Thomas

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:22

Hvis du ikke er bundet til en løsning hvor du har lejet shoppen og dermed ikke har adgang til kildekoden så se dig om efter en ny udbyder - 2kr per mb harddisk plads er helt vildt.

Du får nemt en bedre pris et andet sted.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)