Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelse uden CVR-nummer, hvornår og omkring forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg har nu oprettet mig på dinero uden CVR-nummer og har fulgt guidsne omkring køb og fakturaer. Men
Jeg har fået at vide jeg stadig skal angive overskud i udvidet selvangivelse. Hvornår skal dette gøres når man ikke har cvr-nummer?

Også, når jeg begynder at få indtægter, skal jeg vel opdatere min forskudsopgørelse på min private nemid. Dette er vel noget man beregner når man nogenlunde kan se hvor meget jeg kommer til at tjene. Men hvad med SU? Og da jeg højest sandsynligt får et arbejde ved siden af om ikke for mange måneder, skal jeg også gå ind og rette i dette igen? Er der noget man skal passe på når man beregner sig frem til hvad man vil tjene?

Håber i kan hjælpe en meget forvirret 18 årig der lige er kommet ind i hele dette system

Hav en god dag

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge udvidet selvangivelse når du driver virksomhed - det kan du gøre med eller uden CVR nr så længe du ved du ikke kommer over 50.000 kr omsætning på nogen 12 mdr periode
Afhængigt af hvad du skal lave - så skal du så bruge udvidet selvangivelse til dit overskud - men hvis du feks laver honorar arbejde for firmaer så skal disse indberette det til skat og så er det automatisk med på din selvangivelse. 
Udvidet selvangivelser udfyldes fra midt marts året efter regnskabet - og forskud  - ja du skal ansætte som bedst du kan og ja du skal ind og rette efterhånden som du ved hvad du får af arbejdsløn osv
Du skal ikke sætte arbejdsløn for højt - heller bare rette op løbende, da du ellers kan få for stort beskæftigelsesfradrag og så får du rest skat

Din SU må du naturligvis kontrollere, at du ikke kommer over det maksimale fribeløb evt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg skal have kontaktet skat for at få udvidet selvangivelse? Dette er vel lettest at gøre over telefon, da jeg kan se det tager 10-15 dage for dem at svare på mail. Tusind tak for hjælpen

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener du kan finde punkterne ved at sætte kryds i "har startet virksomhed" - eller ved at lave feltsøgning og finde 111 - så skulle det dukke op mener jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)