Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved privatrådgivning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I nystartet enkeltmandsvirksomhed ydes der rådgivning af CV til privat personer, blandt andet.

Her faktureres en timepris. Kunden betaler via bankoverførsel til konto.

Skal der påføres moms på timeprisen, når det er til en privatperson? Eks. en timepris på kr. 1000 - kan jeg fremsende faktura på 1000 kr. eller skal det være 1000 + moms?

Jeg benytter Dinero regnskabsprogram og er i tvivl om jeg kan registrere disse ydelser under salg af varer/ydelser uden moms?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din virksomhed ikke er momsregistreret* må du ikke opkræve moms.

Hvis din enkeltmandsvirksomhed er momsregistreret skal alle danske kunder (private, erhverv og offentlige) pålægges moms.

Når der er tale om private kunder, skal du altid oplyse inkl. moms prisen. Så hvis du har givet en pris på 1.000 kr. til en privatkunde, bør du fakturere 800 + moms.

Dinero kan fakturere både med og uden moms.

(*krav ved forventet omsætning på 50.000 kr. eller mere på hinanden følgende 12 måneder)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

BKN82:

Hej,

I nystartet enkeltmandsvirksomhed ydes der rådgivning af CV til privat personer, blandt andet.

Her faktureres en timepris. Kunden betaler via bankoverførsel til konto.

Skal der påføres moms på timeprisen, når det er til en privatperson? Eks. en timepris på kr. 1000 - kan jeg fremsende faktura på 1000 kr. eller skal det være 1000 + moms?

Jeg benytter Dinero regnskabsprogram og er i tvivl om jeg kan registrere disse ydelser under salg af varer/ydelser uden moms?

Hvis du er momsregistreret så skal du lægge moms på alle dine salg til danskere - private som firmaer uden undtagelse - ellers vil du få en klar bod.

Hvis du ikke er momsregistreret  - så må du ikke lægge moms på men skal registreres så snart du kan se du når 50.000 kr oms på 12 mdr = normalt når du rammer 4000 per måned

Som nystartet enkeltmands (og dermed formentlig med moms, for ellers var du nok PMV) så bør du sætte dig ind i skat og moms og meget andet - og til det har jeg en letlæst e-bog eller paperback - som hurtigt kan gøre dig klar på livet som personlig virksomhed, og siden være en god opslagbog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)