Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsfradrag og kørselgodtgørelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg er ny her på Amino.dk og kunne godt bruge lidt skattehjælp. Nu er det jo årsopgørelse-tid Smile

Jeg er tilknyttet en avis som freelancejournalist. Jeg flyttede sidste år og bor nu godt 80 km fra avisen. Men jeg er fortsat tilknyttet og arbejder alt efter travlhed. Jeg får en variabel løn, som afhænger af mængden af artikler og deres kvalitet.

Samtidig får jeg kørselsgodtgørelse, når jeg tager ud på opgaver for avisen. Det vil sige, at jeg selv betaler for min transport fra mit hjem til avisens kontor, hvorfra jeg kører ud på avisens regning for at dække diverse begivenheder. Jeg tænker derfor, at jeg kan få et befordringsfradrag fra min bopæl til avisens kontor (minus de 24 km dagligt), selvom jeg får kørselsgodtgørelse fra avisen, når jeg senere er ude på opgaver. Er det ikke korrekt?

Jeg løb ind i problemer, da jeg var inde for at tilføje mit befordringsfradrag. Da jeg skulle acceptere mine ændringer, ville den ikke lade mig godkende. De skriver: "Vi har fået oplyst, at du har fået skattefri rejse- og befordringsgodtgørelse fra din arbejdsgiver. Du kan ikke få fradrag for udgifter, din arbejdsgiver har betalt. Du skal derfor slette de beløb, du har oplyst i de nævnte rubrikker."

Men jeg prøver jo ikke at få fradrag for de ture, min arbejdsgiver har betalt. Jeg prøver at få fradrag for de ture, som jeg har betalt, til og fra min arbejdsplads. Kan I hitte ud af ovenstående? Ellers skriv gerne, så jeg kan uddybe eller omformulere.

Det er et anseeligt beløb, så jeg vil blive frygteligt skuffet, hvis ikke jeg kan indtaste det forventede fradrag Sad

Mvh. Littup 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

Littup:
Samtidig får jeg kørselsgodtgørelse, når jeg tager ud på opgaver for avisen. Det vil sige, at jeg selv betaler for min transport fra mit hjem til avisens kontor, hvorfra jeg kører ud på avisens regning for at dække diverse begivenheder. Jeg tænker derfor, at jeg kan få et befordringsfradrag fra min bopæl til avisens kontor (minus de 24 km dagligt), selvom jeg får kørselsgodtgørelse fra avisen, når jeg senere er ude på opgaver. Er det ikke korrekt?

jo hvis du ikke før betalt din kørsel på nogen måde fra hjem til arbejde - så har du befordringsfradrag efter 24 km reglen osv

Jeg tror du skal have fat i skat - da din arbejdsgivers betaling af ANDEN kørsel åbenbart forvirrer systemet for du skal have befordringsfradrag - måske din arbejdsgiver har indberettet galt? Der burde ikke være noget i vejen for både at få skattefri kørselsgodtgørelse med indberetning fra arbejdsgiveren og stadigt befordringsfradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37

Tak for hurtigt svar, John H.

Det lyder ganske glimrende. Så er reglerne, som jeg selv havde forstået dem. Jeg tager fat i min arbejdsgiver og dernæst Skat for at få en udredning.

Igen tak for hjælpen.

Mvh. Littup

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)