Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personaleomkostninger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sidder og ser på om man skal være selvstændig med en ApS.

Men jeg kan ikke finde nogle beregning på hvordan man regner en timepris ud pr. medarbejder.

Altså hvad er de reelle personaleomkostninger, er det noget man kan finde eller hvordan ser regnestykket ud? 

Jeg ved godt det er forskelligt fra firma til firma og branche. Men der må da være en måde så det nemmeste kan regne ud fx. Hvis medarbejderen får 100 kr. i timen, så er min pris 100 + xx%

Hilsen

Kasper

Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En arbejdsgiverens samlede lønomkostninger er typisk næsten 40 pct. højere end den direkte udbetalte løn.

Oven i de direkte lønudgifter kommer feriepenge samt betalinger til forsikringer mv.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så du siger at hvis medarbejderen skal have 100 kr. så skal jeg ligge min. 40% oveni?

Hvordan er du kommet frem til det? For der må jo være et regnestykke, så man kan se på de forskellige priser.

Jeg ved fra tidligere, at personaleomkostninger på 40% er meget højt sat. Men igen det kommer jo an på hvad man laver.

Men tusind tak for svaret.

Tilmeldt 30. May 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

I har en fast ydelse på årsløn for arbejdet tid, betalinger ved fravær, feriepenge, arbejdsgiverbidrag til pension og arbejdsgivers ATP. Herudover er der øvrige omkostninger som fx. arbejdsskadeforsikring, AUB-bidrag, uddannelse, finansieringsbidrag.

Bemærk at arbejdsskadeforsikring, bedriftssundshedstjenesten samt udgifter som pensionsbidrag, ferie, uddannelsesfonde og g-dage varierer betydeligt mellem forskellige brancher og overenskomster.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

kong trolle:

Hej,

Så du siger at hvis medarbejderen skal have 100 kr. så skal jeg ligge min. 40% oveni?

Hvordan er du kommet frem til det? For der må jo være et regnestykke, så man kan se på de forskellige priser.

Jeg ved fra tidligere, at personaleomkostninger på 40% er meget højt sat. Men igen det kommer jo an på hvad man laver.

Men tusind tak for svaret.

Det består af de helt faste omk som feriepenge 12,5 % + lovpligtig arbejdsskadeforsikring + lidt ATP/AER/AUD/barsels opkrævning via ATP. Resten kan man ikke sætte tal på - Hvor ofte er din medarbejder syg - skal på barsel - hvad koster det dig at skulle arbejde med det administrative - lønindberetning? Er der ikke EN sygedag du betaler løn for så kan 15% nogen gange gøre det hvis du fraregner din administration - ellers er 40% nu nok ikke et helt skørt bud - men 15-45% er et alm interval

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)