Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter som selvstændig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står i den situation, at jeg skal starte en selvstændig virksomhed. Jeg bliver en del af et koncept, som jeg betaler en hvis procentdel af min omsætning til. Mit spørgsmål er så, hvilke udgifter der er ved at være selvstændig og hvor meget af min indtjening, som går til det. Jeg skal hverken stå for at betale lokale, markedsføring, arbejdstelefon/computer. Derudover skal jeg ikke betale moms, da mine ydelser er momsfri. De udgifter jeg selv kan komme på jeg vil have er pension, feriepenge og en eller anden form for forsikring ift. sygedagpenge. Har jeg glemt noget? Og er der nogen, som kan svare på, hvor stor en procentdel de forskellige ting vil koste? 

Mvh. Mette

Fra Ballerup
Tilmeldt 4. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:51

Spænende, Mette. Må jeg spørge hvilken ydelse du tilbyder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

Jeg går ikke ud fra du faktisk er ansat siden du ikke skal betale arbejdstelefon og computer - men det er nok noget klinik fællesskab og du har nok selv risikoen ved det du udfører, og så er den sikkert god nok

Du må undersøge om du så er lønsumspligtig når du ikke er momspligtig - f.eks i sundhedssektor mm https://www.skat.dk/skat.aspx?oid=1976991 og i så fald regne beløb til det ind  (kunne være 4,12% af din lønsum +/- dit overskud/underskud - er du selvstændig som personlig virksomhed uden ansatte  - blot dit resultat)

I selskabsform har du lovpligtig arbejdsskadeforsikring - den har du ikke i personlig virksomhed,  men derfor kan den jo være klog nok. Dertil måske en ansvarsforsikring hvis du laver skader?

Bank kan koste noget i oprettelse og gebyr for nemKonto med CVR 
Ellers ja til pension, ferie, sygdom kortvarigt som langvarig - Reklame?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 18
Skrevet kl. 15:57

Ja det er diætvejledning som klinisk diætist :) 

Fra Ballerup
Tilmeldt 4. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:06

Spænende. Nå blev jeg nysgjerrig igen- må jeg høre hvilket koncept du bliver en del af?

Tilmeldt 4. Mar 18
Skrevet kl. 16:14

Tilmeldt 4. Mar 18
Skrevet kl. 16:17

Marthe:

Spænende. Nå blev jeg nysgjerrig igen- må jeg høre hvilket koncept du bliver en del af?

Ja det er Diætist- & Sundhedshuset som er en del af proaktiv og fit&sund :)

Tilmeldt 4. Mar 18
Skrevet kl. 16:20

Cookie - John Hannover:

Jeg går ikke ud fra du faktisk er ansat siden du ikke skal betale arbejdstelefon og computer - men det er nok noget klinik fællesskab og du har nok selv risikoen ved det du udfører, og så er den sikkert god nok

Du må undersøge om du så er lønsumspligtig når du ikke er momspligtig - f.eks i sundhedssektor mm https://www.skat.dk/skat.aspx?oid=1976991 og i så fald regne beløb til det ind  (kunne være 4,12% af din lønsum +/- dit overskud/underskud - er du selvstændig som personlig virksomhed uden ansatte  - blot dit resultat)

I selskabsform har du lovpligtig arbejdsskadeforsikring - den har du ikke i personlig virksomhed,  men derfor kan den jo være klog nok. Dertil måske en ansvarsforsikring hvis du laver skader?

Bank kan koste noget i oprettelse og gebyr for nemKonto med CVR 
Ellers ja til pension, ferie, sygdom kortvarigt som langvarig - Reklame?

vh John Hannover

Mange tak for svar. Det er nemlig noget klinikfællesskab. Jeg må lige få undersøgt i forhold til lønsumsafgift
Reklame står jeg heldigvis ikke selv for, da det er en del af den procentdel, som jeg betaler til virksomheden. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)