Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af CVR nr.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Hvis jeg opretter et CVR nummer og jeg omsætter for under 50.000kr om året. ( Lad os sige jeg omsætter/skriver regninger for 40.000 kr på 12 mdr ) 

Hvordan forgår det så, jeg gemmer naturligvis regningerne osv, men hvordan betaler jeg skat, gør jeg det hver gang jeg har lavet en regning.? 
Skal jeg lave et årsregnskab, eller er det nok at gemme hver regning jeg sender ud ? 

Er der andet jeg skal være opmærksom på ? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:42

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17

Du skal føre regnskab efter bogføringsloven - helt løbende - og gemme alle bilag i 5 år og kan ikke betale skat per regning eller på anden vis. Du skal forskudsregistrere hvad du venter at få i overskud, og det kan du gøre mange gange under året, efterhånden som du for overblik over hvilken vej det går

Er du momsregistreret (og det SKAL du være så snart du forudse du rammer 50000 på enhver 12 mdr periode ellers kan det blive dyrt) så skal du indberette moms -normalt hver 3 mdr baseret på dit regnskab 

overvej at læse om personlig enkeltmands virksomhed med moms - eller PMV som uden moms i letlæst - den vil give dig det skal vide om at stifte og skat, moms mm

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 21:11

Kan du trække det helt ned til basic ? forskudsregistrere hvad er det ? 

- Det korte af det lang er jeg ønsker at oprette et CVR nummer, og naturligvis fakturer fra mit firma, hvorefter pengene fra kunderne skal gå ind på min firma konto, men jeg aner ikke hvordan det forgår ? 
Hvordan får jeg en firma konto. ? 
Hvordan betaler jeg skatten af den indtægt jeg har ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Kim Bødker:

Kan du trække det helt ned til basic ? forskudsregistrere hvad er det ? 

jeg tror du skal søge en økonomi gut eller gutinde der lige hjælper dig igang. 

forskudsregistrere gør man som person i skat.dk forskudsskema - virksomheder har udvidet selvangivelse men forskudsregistrering er helt som for alle andre personer i princip

Kim Bødker:
 Det korte af det lang er jeg ønsker at oprette et CVR nummer, og naturligvis fakturer fra mit firma, hvorefter pengene fra kunderne skal gå ind på min firma konto, men jeg aner ikke hvordan det forgår ? 

Hvordan får jeg en firma konto. ? 
Hvordan betaler jeg skatten af den indtægt jeg har ? 

Det er der du nok skal tage hjælp så. Du opretter CVR inde på virk.dk ved at logge ind med nemID
Du sender fakturaer fra dit regnskabsprogram og angiver hvilken konto du vil have pengene ind på - dine kunder betaler så (forhåbentlig på den  ellers må du beder om forskud)
Du går i banken og beder om bankkonto til dit CVR

Skat opkræver skatten  enten via dit nuværende løn arbejde eller via opkrævninger på basis af dit forskudsskema og siden selvangivelsen

vh John Hannover

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:25

CVRNR. kan både være som et selskab (ivs eller aps) eller som enkeltmandsvirksomhed eller pmv. (flere krav ved at have et selskab)

Bankkonto skal du snakke med banken om. De kræver en erhvervskonto som koster alt fra 200 kr. til 5000 kr. 

Faktura kan du oprette i et word dokument og sende til kunden. Alternativt kan du lave den i bogføringsprogram som f.eks. dinero.

Bogføring kan du lave i f.eks. dinero. Alternativt kan du bruge excel.

Start med at finde ud af om du skal have Ivs, ApS eller det letteste Enkeltmandsvirksomhed/pmv.

Registrer det på virk.dk -> Få dit CVRnr. -> Gå i Banken og forhør dig om en erhvervskonto -> Få konto.

Find kunde -> Aftal pris (eller måske) -> Send Faktura -> Modtag penge på din erhvervskonto.

Du har valgt en enkeltmandsvirksomhed/pmv.
Når året 2018 er omme skal du lave et regnskab, hvor du skal gøre klart hvad du har haft i overskud. Indtægter - udgifter = Overskud. (meget forsimplet)
Du skal så registrere det overskud til skat, og dermed betale skat af det.
Vil du undgå en evt. stor restskat i marts 2019, så kan du med fordel ændre på din forskudsregistrering, således at du antager at du har et overskud på xx kr. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:55

Har du et fuldtidsjob ved siden af dit enkeltmandsfirma ? Hvis du har, så når du betaler skat fra din enkeltmandsvirksomhed, bliver det trukket i din løn fra dit fuldtidsjob.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15

KS71:
Har du et fuldtidsjob ved siden af dit enkeltmandsfirma ? Hvis du har, så når du betaler skat fra din enkeltmandsvirksomhed, bliver det trukket i din løn fra dit fuldtidsjob

jep ved at fradraget sættes ned ganske enkelt - i forhold til forskudsskemaet - ikke som sådan trukket i lønnen, men trukket via lønindberetning takket være fradrag går ned og er det så gået i 0 - trækkes ikke mere i "løn" men via opkrævning

vh John H

Tilmeldt 1. Mar 13
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:52

Jeg har tidligere indberette det som B indkomst hvor ved at mit fradrag er blevet noget mindre på mit fuldtids arbejde - Men jeg forventer at tjene en smule mere i den kommende tid at jeg egentlig ikke ønsker mit fradrag mindre - Så vil jeg hellere betale rest skat eller lign, hvor jeg så har mulighed for at gemme pengene fra kunderne også betale den vej igennem. 

Jeg har et tillægs spørgsmål - skulle jeg gå hen og miste mit arbejde og skulle på dagpenge, har det så nogen betydning at jeg har et firma ved siden af ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29

Kim Bødker:
Jeg har et tillægs spørgsmål - skulle jeg gå hen og miste mit arbejde og skulle på dagpenge, har det så nogen betydning at jeg har et firma ved siden af ?

svært at sige sikkert. Du kan jo vise, at du har drevet det mens du havde arbejde, og var det så fuldtids, ja så kan du nok overbevise om ret til at forsætte CVR og få evt supplerende dagpenge (kortere periode) men du kan ikke være sikkert - der er risiko for, at du skal lukke dit CVR

Kim Bødker:
Jeg har tidligere indberette det som B indkomst hvor ved at mit fradrag er blevet noget mindre på mit fuldtids arbejde - Men jeg forventer at tjene en smule mere i den kommende tid at jeg egentlig ikke ønsker mit fradrag mindre - Så vil jeg hellere betale rest skat eller lign, hvor jeg så har mulighed for at gemme pengene fra kunderne også betale den vej igennem

du kan lade være med at forskudsregistrere første år - så trækkes intet og du skal selv betale eller får ekstra skat. Fremover vil du risikere skat låser et beløb fast i forskud fordi du skal forskudsregistrer og ikke gjorde det første år - så på sigt vil du ikke bare kunne vente og betale selv  eller betale forud selv som sådan

vh John Hannover

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)