Jeg står I den situation, at jeg skal starte i et dansk firma som administrative medarbejder via et vikarbureau (i ca. 1 år). Vikarbureauet er udenlandsk (engelsk), men jeg arbejder i Danmark. Jeg har nu fået at vide, at jeg skal oprette eget firma, for at få udbetalt min løn. Jeg mener ikke dette er nødvendigt, da jeg "bare" kan få min indtægt som b-indkomst og selv selv registrere dette, samt indbetale til skat, pension osv. Jeg får udbetalt en dagsrate, som indholder alt dette. Jeg er bare lidt i tvivl om hvilket er bedst. At oprette firma eller være alm. lønmodtager. Hvis jeg skal have CVR indbærer det jo også momsregnskab/afregning etc. da min indtægt er over 50.000 pr år. Har det nogle fordele at være selvstændig ift min situation? Eller skal jeg blive ved med at kæmpe for at få min løn udbetalt som alm b-indkomst. Indberetter UK til DK hvor meget de udbetaler til mig i så fald? |
Lidt hipper som happer. ER du faktisk hvad der ligner lønmodtager skal du jo ikke trække en masse fra som selvstændig og så er skatten det samme
De kan sagtens - hvis de vil - betale dig på dit CPR og så er den ikke længere. De skal formentlig indberette det i UK men mig bekendt er der ikke nogen automatik i indberetning videre til DK så det står du selv for
ja med CVR vil du som du beskriver det være momspligtig - ydelsessalg til EU - og vil også til du igen lukker ned, være ude af f.eks dagpengeret
vh John Hannover