Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel og oprettelse af firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er der nogle som kender reglerne ifm. oprettelse af CVR nr. mens man er på barsel? Der er tale om oprettelse af en enkeltmandsvirksomhed

Jeg er i gang med at oprette en webshop, men for at komme videre, skal jeg have oprettet CVR nr. samt købt lager ind, så jeg er klar til at go live i oktober, hvor min barsel ophører. 

Alternativt, kan vi oprette virksomheden i min mands navn, og det er mig som driver virksomheden, efter endt barsel? 

På forhånd mange tak for svar! 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det afhænger lidt af om du er i fast arbejde eller ej.

Hvis du er på barsel fra dit lønmodtagerjob, så burde der ikke være noget til hinder for, at du kan oprette et CVR-nr. Din arbejdsgiver kan jo i princippet være ligeglad med, hvad du laver i din fritid.

Er du derimod dagpengemodtager og på barsel, kan der opstå en konflikt. Her vil jeg råde dig til, at spørge til råds i din A-kasse. Reglerne på dette område er meget komplicerede, og A-kasserne har nogle gange svært ved, selv at finde rundt i dem. Men det er altså hér, at du skal søge råd.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 19. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, 

Tak for svar! 

Jeg er alm. lønmodtager, hvor min arbejdsgiver betaler en del af min barsel, og efter 20 uger (mener jeg), er det barselsdagpenge resten af perioden. 

Jeg synes jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde de rigtige regler for området. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Husk at læse hvad der står i din kontrakt, da der kan være tilfælde hvor du skal have lov fra din arbejdsplads. ellers skulle der ikke være nåde galt i at start.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)