Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sælge ydelse som forfatter (web indhold, artikel, copywriting, osv.) og jeg ved ikke hvilke af de to følgende jeg skal vælge:

1. Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. eller være fritaget for momsregistrering
2. Min årlige momspligtige omsætning vil være under 50.000 kr. men jeg vil alligevel gerne registreres for moms
Jeg har ikke brug for fradrag for mine køb, tror jeg...
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

afhænger af to ting. Først OM det du laver er momspligtigt - Det er det hvis du skriver efter bundne opgaver - laver hjemmesider osv - og i så fald skal du jo vælge med moms hvis du forventer over  50.000 kr omsætning og ellers er det jo frit for. Arbejder du for firmaer er de ligeglade med moms hvis de selv er momsregistrerede men private vil jo godt undvære momsen og så vælg uden hvis du ikke venter købsmoms og ved du er under de 50.000 kr momspligt per 12 mdr

Momsfri kan der også være i det du beskriver - forfatterhonorar hvis du skriver helt efter egen hovedet og ikke som bestillingsopgave osv - du kan google forfatterhonorar og moms

overvej evt min e-bog eller paperback om PMV som er den lille ikke momspligtige virksomhed og enkeltmands som den med moms osv. så får du det du behøver om stiftelse, skat og moms med meget mere http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)