Haha, altid god med dagens grin. Altså med mindre du har et større to helst 3 eller 4 cifret million beløb du ikke aner hvad du skal bruge til så drop drømme om flyselskaber og andet skørt |
Tak John, for de venlige ord. Jeg ved ikke om du er sarkastisk, uanset så er iværksætteri ikke en popularitetskonkurrence og der er en overvægt af indlæg, som skrives af unge mennesker med en attitude, som besværliggør en succesfuld forretning. Om det er dovenskab, generation-dum-i-hovedet eller generel talentløshed er vanskeligt at vide. Vi kan ikke alle bidrage med plusord og varm luft, som man også kan læse i mange indlæg. «Man kan alt hvis man bare vil arbejde hårdt kg tro på det» er noget forfærdeligt sludder, oftest postuleret af folk, som ikke gør nogen af tingene.
Jeg hentyder ikke til dig, John, med ovenstående. Jeg mener oprigtigt, at du laver et beundringsværdigt og sobert stykke arbejde, med en tålmodighed som er imponerende - sådan er vi forskellige.
Tilbage til emnet.
Det er helt korrekt st opstart at et luftfartsselskab er ressourcekrævende. Dels kræver det adgang til rigtig mange penge (alt er relativt) og det kræver noget temmelig specialiseret viden. Et luftfartsselskab kan være meget andet end ruteflyvning mellem København og London, eller charterture til Ibiza. Der findes muligheder i meget mindre målestok, eks. med formidling og oprettelse af fractional ownership. Det betyder egentlig bare en samling af personer/firmaer som har transportbehov, som i fællesskab køber et fly eller en flåde af fly til at løse det behov. Der er en del administration i den slags og hvis «man» kan løse de praktiske og administrative problemer er man vel en slags luftfartsselskab.
https://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/23648173/2017-socata-tbm-930 her er et eksempel på et fly, som kan flytte 2-3 personer fra eks. Thisted til Cannes på knap 4 timer, som eksempel på effektivitet. Hvis beslutninger på executive niveau i et selskab beror på nøglepersoners deltagelse i møder rundt omkring og tiden er værdifuld, så er det perfekt, at have adgang til hurtig transport, når og hvis der er behov. Det er et redskab som store virksomheder har brugt i årevis. Med mindre privatopererede fly, hvor kapaciteten og omkostningerne er delt ud på flere, kan mindre virksomheder også spille med og udnytte fordelene ved at kunne nå møder 2 steder i Europa og være hjemme til aftensmad.
- bare til inspiration og eksempel hvis nogen har trang til at prøve sig som tovholder i en virksomhed, der sælger luft under vingerne.