Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er en pige på 21, som har sabbatår i Norge pt. Imens jeg arbejder heroppe, synes jeg der er fuld lejlighed til 

at lege med nogle ideer. Derfor har jeg overvejet at starte egen webshop

Jeg har en ide, som selvfølgelig skal udarbejdes yderligere.

Mit spørgsmål er:  Hvordan skaffer jeg leverandører? Hvordan får man sendt varerne afsted til kunderne? Er varerne/produkterne noget, man har

liggende i sit private hjem, eller giver man besked til leverandørerne om evt køb, hvor de derefter sørger for, at varerne bliver sendt afsted? 

Håber I kan hjælpe!

Mvh Annemarie 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet er der typisk to måder folk driver webshop. 

1) De bestiller varer hos en leverandør og får dem på lager samt sælger fra deres eget lager til kunder i webshoppen.

2) Dropshipping - Du opretter en masse varer i din webshop, når en kunde bestiller en vare giver du din leverandør besked således at de sender varen direkte til kunden. Denne proces kan også være automatisk så din leverandør får besked direkte når nogen bestiller i di  webshop.

Alternativ 1) er typisk den hvor der er højst indtjening pr. vare, da 2) er en type af forretning hvor leverandøren gerne vil tjene lidt mere.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annemarie.

Nu ved jeg ikke, hvilken branche du påtænker at starte i. Men omkring dét, at finde leverandører, så må man vil have en eller anden fornemmelse af, hvem der fremstiller eller importerer de produkter, man gerne vil sælge. Ellers er Google jo et glimrende værktøj, og du kan naturligvis også bruge dette forum.

For at få sendt dine varer til dine kunder, skal du lave en aftale med et transportfirma. Alt afhængig af om det er store eller små varepartier du sælger, skal du selvfølgelig vælge netop dét transportfirma, som passer bedst til din type varer.

Omkring oplagring kommer det igen an på, hvilke varer du vil sælge. Hvis det er slips og kuglepenne, jamen så kan man måske godt finde et par hylder i kælderen, men hvis det er spabad og sofaer, så skal man nok finde et andet sted.

Som det også er nævnt i denne tråd, så er drop-shipping en mulighed. Altså du bestiller først varen ved din leverandør, når din kunde har bestilt den, og din leverandør sender så varen direkte til din kunde. Denne model tænker jeg, ville være rigtig god til mit eksempel omkring spabade og sofaer. Dvs. ved varer, som fylder meget, og ikke kan sendes med pakkeposten.

Endeligt kan du jo også benytte dig af et lagerhotel. Du bestiller dine varer ved dine leverandører, og får dem sendt til lagerhotellet. Når du så får ordrer ind fra dine kunder, sender du ordrene videre til lagerhotellet, som så pakker og sender dine varer afsted til kunderne. Helt uden du selv får beskidte hænder. På denne måde kan du fokusere 100% på salg og kundepleje, og din lageromkostninger vil ovenikøbet blive variable.

Til aller aller sidst vil jeg blot lige bemærke, at hvis du vil drive firma i Norge med Danmark som målgruppe, så skal du være opmærksom på toldregler, afgifter, ekstra transportomkostninger etc.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar, Nikokj!

Det er brugbart!

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode informationer! Mange tak for hjælpen - Der er en del man skal have styr på! Jeg vil undersøge det hele nærmere. Tak for god info!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)