Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af wordpress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg får beskeden 'disk quota exceeded' - det giver vel mening at den løber tør for plads...

Men hvordan opsætter jeg bedst en wordpress backup.. er det alt der skal backes op og hvor ofte? Findes der en nem go-to guide til dette?

En backup kan jo nemt fylde flere hundrede megabyte..
Kan den så sættes til at slette de rigtig gamle backups så man sparer plads?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Der er mange muligheder.

Det nemmeste er sandsynligvis via jetpack eller lignende. Jetpack koster 40 USD om året: https://jetpack.com/pricing/

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,


Jetpack er ret ok! :) Alternativt kan du prøve med All in One Wp Migration? Det er også ret godt og ultra nemt at bruge...


Andreas

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Find et plugin "backWPup", det kan mange gode ting. Men du skal jo rydde op på sitet først :)

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stort er dit site siden du er ved at løbe tør for plads (altså uden kopier af tidligere backups) ?

Jeg bruger selv følgende løsning.

Jeg har installeret UpdraftPlus som backup plugin.

Jeg har tilknyttet en dropbox konto til denne service og indstillet den til at tage backup automatisk hver måned samt at slette udgaver som er ældre end de sidste 5 backups.

Mit site fylder ikke så meget så dette kan gøres på den gratis udgave af Dropbox på 2 GB.

Skulle du have brug for at installere en gammel kopi af dit site så er det super nemt og ganske hurtigt at importere en gemt kopi.

Fordelen er at din backup er placeret et andet sted end dit site og dermed er beskyttet i fald nogen får adgang til din server.

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom Pilde bruger jeg også Updraftplus, og det virker rigtig fint. Den tager automatisk kopi hver uge, og smider i Dropbox. Du kan også bruge andre steder såsom Google Drive, men dem har jeg dog ikke forsøgt mig med endnu.

Og det er også hurtigt og nemt at få udført en backup. Det kræver bare et par få klik og så er siden rullet tilbage til sidste backup.

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Fra Vanløse
Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Fra  SmokeUs Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter mig af Updraft ligesom de overstående. Uploader automatisk til min Google Drive, samt FTP, og tager automatisk backup inden du opdaterer dine plugins :-)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark, 

Der er rigtig mange gode plugins til backup derude. Kom du frem til en løsning?

Ellers vil jeg gerne hjælpe dig i mål. Du kan altid bare sende en mail eller give et kald. 

God weekend! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Navnelabels.nu Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Jeg kan se at der er kommet mange gode forslag til backup løsninger, men har du overvejet at skifte til en host som rent faktisk håndterer backup for dig?

Eksempelvis kan siteground håndterer dette samtidigt med at de også tilbyder muligheden for at lave staging kopier af dit site. https://www.siteground.com/features/wordpress-hosting.htm

Håber at du finder en god løsning :)

/Peter

De bedste navnelabels  du kan ønske dig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)