Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af folkeskole! JEG VIL IGANG.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 
Jeg er træt af folkeskole og hele uddannelses processen, da jeg føler jeg spilder mit liv på det. 
Nok om det. 

Jeg er 15 år og vil hurtigst muligt igang med noget. Jeg har en ide, men ved ikke om den ville få succes? 
Hvad gøre jeg?? 

Tusind tak for din opmærksomhed! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Få dig noget mere uddannelse så du er bedre rustet til at blive iværksætter. Husk i øvrigt på at du skal være myndig dvs. 18 år før du kan starte virksomhed.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sen112:

Hej Aminoer! 
Jeg er træt af folkeskole og hele uddannelses processen, da jeg føler jeg spilder mit liv på det. 
Nok om det. 

Jeg er 15 år og vil hurtigst muligt igang med noget. Jeg har en ide, men ved ikke om den ville få succes? 
Hvad gøre jeg?? 

Tusind tak for din opmærksomhed! 

Du passer din skole, og finder et job i den lokale Netto.

Når du er under 18 kan du ikke sådan lige opstarte firma. Myndighederne skal give din en tilladelse først.

Omkring det at have en ide...Hvis du er som de fleste andre, mener du sikkert, at din ide er rigtig god, og at der nok skal være kunder til den. Om det så er en god ide, ved vi jo ikke, og selv om at det er en god ide, er det jo ikke sikkert at der er kunder nok til den.

Fra Haderslev
Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Fra  Ofidan Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt råd: pas skolen, tag en hhx (3år) på innovationslinjen hvis det er muligt. Når den er afsluttet, så tag en markedsføringsøkonom eller Handelsøkonom (2år) på innovationslinjen 

så er du fremtidssikret samt du har en meget større viden om at starte noget op

ja det kan lade sig gøre uden anden uddannelse end folkeskolen, men det er de færreste det lykkes for første gang.

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil nu råde dig til at kaste dig ud i et projekt og skulle det fejle vil du helt sikkert have lært noget undervejs, som du kan få gavn af i dine kommende eventyr. Du kan sagtens have en projekt kørende ved siden af din skole. Held og lykke med det.

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig er du træt af folkeskolen, det har vi andre også været, men tag dig sammen mand, måske er din ide god, måske ikke.

Jeg startede mit første firma som 14 årig, selskabsfotografering. Det gik rigtig godt i mange år, men ved siden af min uddannelse

Hvis du ikke sørger for at have en uddannelse, er du helt sikker på at blive en af de mange tusinde tabere som ikke har sørget for at have en uddannelse de kan falde tilbage på.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan udmærket godt følge dig i din tankegang.

Jeg havde det præcist sådan dengang jeg gik i skole!
Især da jeg gik i 9. og efterfølgende gymnasiet - jeg følte virkelig at jeg spildte min tid.
MEN, som andre har skrevet, så kan du ikke umiddelbart stifte en virksomhed så længe du er under 18 år.

Det er ikke ment som at du skal smide ideen i lokummet, men mere at du skal putte den i ovnen.
Det at gå ud og starte en virksomhed er basalt set let nok (når man altså er fyldt 18 år), men det at drive den og få den til at vokse er noget helt andet.
Og det kræver altså, set med mine øjne, noget erfaring fra det virkelige liv. Jeg har set rigtig mange starte virksomhed op direkte efter endt uddannelse, uden nogensinde at have haft et job, og de har fået kamp til stregen. Ikke ment som at ingen af dem er lykkedes med deres virksomhed, men der er virkelig mange af dem som har fejlet big time. Og i mange situationerne var det ikke noget med at produktet eller idéen var dårlig - men eksekveringen var. Og det var i alle tilfælde skabt af manglende erfaring, enten inden for branchen, eller bare ganske simpelt erfaring fra andet end skolebænken.

Så du skal ikke droppe idéen, men sætte dig ned og lave en konkret plan. Brug tiden fra nu og til du fylder 18, på at få styr på din forretningsplan, budget m.m. Undersøg markedet og lav generelt alle de forudgående øvelser, som ikke nødvendigvis kræver at du har startet selve virksomheden op. Der er ingen grund til først at starte virksomheden og så efterfølgende skulle bruge en masse tid på alle de ting som skal på plads før du kan realisere din idé. Så hellere bruge tiden på at gøre skolen færdig imens du gør klar til at starte din virksomhed. Prøv eventuelt at se om du ikke kan få et fritidsjob inden for den branche du overvejer at starte op i - eller bare et fritidsjob i det hele taget. Det vil gøre at du står stærkere den dag du rigtigt skal til at starte din virksomhed.

Til inspiration, så kan du eventuelt se dette afsnit i min vlog. Det handler basalt ser om hvordan jeg endte der hvor jeg er idag. Og som du vil kunne se, så havde jeg absolut heller ikke en let skolegang. Men jeg valgte også at nedprioritere den, men dog gennemføre, og så istedet fokusere på de mere interessante ting istedet for. Jeg brugte næsten al min fritid på at arbejde hos en lokal købmand og når jeg ikke gjorde det, så arbejdede jeg med mine venner på vores spil-projekter hvor vi havde drømme og planer om på et tidspunkt at starte vores egen virksomhed. Vi fik aldrig startet vores virksomhed op sammen, også selv efter vi alle havde passeret de 18 år, men vi fik så meget erfaring og insight i branchen fordi vi havde brugt så meget tid på at planlægge og hænge ud med folk der havde virksomheder. Til gengæld endte vi faktisk alle senere hen med at starte hver vores forskellige virksomheder inden for forskellige brancher - Jeg starterede op i den grafiske kreative branche, en anden startede op i håndværkerbranchen og har i dag et malerfirma, og en anden startede en virksomhed op inden for lyd/akustik som i dag har både en afdeling i Danmark og i Norge hvor de bl.a. har alle de norske jernbaner og offentlige lufthavne blandt deres kunder.

/Jesper

Nu var jeg lige ved at glemme at linke til den føromtalte video i min Vlog:  

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak!

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tråden her er fuld af satte gamle mænd, der ikke tør risikere noget, om det så gjaldt deres liv.

Alle succesfulde unge iværksættere siger derimod samstemmende, at ungdommen er det bedste tidspunkt at starte selvstændigt på.

Trådstarter, du har den rigtige attitude - bare giv den gas og kom til mig, hvis du har brug for hjælp.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakob Bank:

Tråden her er fuld af satte gamle mænd, der ikke tør risikere noget, om det så gjaldt deres liv.

Alle succesfulde unge iværksættere siger derimod samstemmende, at ungdommen er det bedste tidspunkt at starte selvstændigt på.

Trådstarter, du har den rigtige attitude - bare giv den gas og kom til mig, hvis du har brug for hjælp.



  Arrrhh.... hvis du mener at jeg er en gammel sat mand, så kender du mig vidst ikke... ;-)
Og helt enig - at starte op som ung har helt klart sine foredele. Men, ærligt sagt, så kan man altså også være for ung.
Men hvis man har en sparringspartner / mentor med på sidelinjen, så er man ihvertfald noget bedre stillet.
Det kan jeg bare se med dem jeg har siddet i erfagrupper med og givet sparring.

/Jesper

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)