Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbetaling af selskabsskat?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

mit selskab har forskudt regnskabsår og først periode skuttede den 31/1/2018.

Jeg ønsker at indbetale en foreløbig selskabsskat indtil jeg ved præcis hvad resultatet ender med at blive da jeg ikke ønsker at betale renter eller lignende af penge jeg bidrager med i form af skat (det virker absurd)

- men hvordan indbetaler jeg den anslåede selskabsskat?

Mvh

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:02

Du går ind på skat. Opretter en frivillig acontorate. Og betaler den. :) 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:09

Du kan med fordel lige læse denne: https://www.pwc.dk/da/artikler/2017/10/hvornaar-kan-frivillig-indbetaling-af-acontoskat-betale-sig.html

Skattesystemet fungerer således, at man opkræves 2 aconto rater hhv. i marts og november. Samtidig er det muligt, at indbetale yderligere frivilligt ved disse.

Betales der i marts modtager selskabet en rente for den tidlige indbetaling (Renten er skatte fri indtægt).

Betales der i november skal selskabet betale en rente (dog meget lav).

De frivillige indbetalinger foretaget samtidig følger samme princip => Indtægt ved betaling i marts, udgift i november.

Herudover blev der for et par år siden åbnet for mulighed for, at kunne lave frivillige indbetalinger frem til 1. februar. Betales der efter dette følger det den helt normale process og opkræves med skatten i november.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Hakema:

jeg ikke ønsker at betale renter eller lignende af penge jeg bidrager med i form af skat (det virker absurd)

det er nu ikke så absurd. Selskaber skal som personer betale deres skat under optjeningsåret. Det skal man også i personlig virksomhed. Venter man til året er gået og ikke forskudsangiver som person eller beregner acontoskat som selskab, så trækker man kredit på skat - og så koster det lidt (meget lidt da renten er lav) Absurd er det ikke - kredit koster - uanset man som person - personlig virksomhed - vælger ikke at betale skatten året efter indtægten.

Man kan tilmed få låst sin skat i forskud hvis skat oplever man generelt bare venter til året efter - formentlig fordi skat dermed tager større risiko.

Det jeg har svært ved her er det forskudte regnskabsår men ellers bare bruge CEF svaret - 

Fristerne for frivillig acontoskat er den 20. marts for første rate, den 20. november for anden rate og den 1. februar efter indkomståret for tredje rate. - Det er her jeg har svært ved det forskudte år hvor det sluttede 1/2 - og jeg ikke ved om 3 rate så er senere eller ikke. I alle fald er der rente (lille) når du først betaler skatten efter det år du havde indtægten

Det er super vigtigt at indberette ændringerne, før man betaler, ellers risikerer du, at betalingen bliver returneret. 

Du skal ind i skat og indberette og ikke bare indbetale et beløb de ikke kan se du skylder. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:57

John - der er intet hokus pokus ved det forskudte i denne situation. Han følger indlomståret 2017, har 6 måneders indberetningsfrist til 31/7, aconto blev opkrævet hhv. Marts og november i 2017.
Restskat faldet til betaling november 2018.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18

Cef:

John - der er intet hokus pokus ved det forskudte i denne situation. Han følger indlomståret 2017, har 6 måneders indberetningsfrist til 31/7, aconto blev opkrævet hhv. Marts og november i 2017.
Restskat faldet til betaling november 2018.

og dermed er 3 rate som sådan ikke brugbar selv om regnskab var 31/1 - da det så stadigt er 1/2 for 3 rate der er forbi. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 15
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Hakema:

jeg ikke ønsker at betale renter eller lignende af penge jeg bidrager med i form af skat (det virker absurd)

det er nu ikke så absurd. 

Selvfølgelig er det absurd - det er som at invitere sin bedste ven med på Noma med alt betalt, hvorefter vedkommende uden at sige tak rejser sig efter maden er spist og smækker en faktura på bordet pålydende tidsforbruget for middagen og efterfølgende går sin vej uden et ord. :)

Det er sådan det føles at betale renter af penge man har arbejdet hårdt for og som man bidrager med til samfundet.

Derudover er pengene først tjent sidst i regnskabsåret så det har ikke været muligt at indbetale aconto i løbet af året, da pengene ikke var tjent på det tidspunkt.

Nu fungere det istedet som en ekstra skat / lussing som tak for ens bidrag.

Tilmeldt 30. Aug 15
Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

Herudover blev der for et par år siden åbnet for mulighed for, at kunne lave frivillige indbetalinger frem til 1. februar. Betales der efter dette følger det den helt normale process og opkræves med skatten i november.

Jeg har lige været på SKAT og der vises indkomstår 2017.

Men jeg har samtidig ikke mulighed for at selvangive da min regnskabsperiode vises som værende 31-08-2016 - 27-02-2018.

Dette var den oprindelig periode indtil jeg opdagede det uhensigtsmæssige i slutdatoen og det at det ikke var muligt at oprette regnskabsperioden korrekt i Dinero.

Jeg har derfor efterfølgende rettet datoen til 31/1 - hvilket SKAT åbenbart ikke har fanget.

Hvad hulen gør jeg ved det?

Jeg tænker at hvis firmaer med regnskabsår der følger kalender året har en ekstra måned (1 februar) til at undgå den normale proces må reglerne vel være det samme for firmaer der har forskudt regnskabsår - så jeg i hvert fald har indtil den 1 Marts til at lave en frivillig indbetaling?

Det at skat har registreret at mit regnskabsår først slutter den 27/2 kan det evt gøre at jeg fortsat kan nå at indbetale aconto skat?

Tilmeldt 30. Aug 15
Skrevet kl. 21:37

På SKAT vises der aconto rater for 2018 - kan jeg bruge dem til at indbetale skatten for 2017 eller hvordan hulen får jeg indbetalt pengene?

Igen i år har jeg ingen indtægt i den første del af året så jeg har ikke mulighed for at indbetale aconto skat af hvad jeg kommer til at tjene i 2018 da jeg endnu ikke har nogen ide om det og pengene først tjenes i den sidste del af året.

Derudover ligger 2 rate for 2018 hele 3 måneder før mit regnskabsår slutter.

Det virker helt urimeligt at man for at udngå at blive ramt af renter skal indbetale skat af pengen man ikke har tjent og slet ikke ved om man kommer til at tjene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Jeg har derfor efterfølgende rettet datoen til 31/1 - hvilket SKAT åbenbart ikke har fanget."

Det er dit ansvar at orientere SKAT, hvis du ændrer regnskabsår.

Det er ikke nok at du selskabsretligt har vedtaget at ændre regnskabsåret og orienteret Erhvervsstyrelsen.

Og nej det ændrer ikke noget for dine muligheder for frivillig indbetaling af acontoskat. Som nævnt af CEF så ligger fristerne fast - og de gælder også ved forskudt regnskabsår.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)