Under Tast-selv skal du finde punktet grundregistreringer. Herunder ændrer du indkomstperioden, så det svarer til dit regnskabsår med slut 31/1.
Nej fristen 1. Februar, får du ikke udskudt yderligere. Hvis du ønsker at få en bedre kredit hos skat, så skulle du have oprettet regnskabsåret med slut 30/4. Skatten skal da først endeligt afregnes november måned året efter igen...
Dine a/C rater for 2018 kan du kun bruge til 2018 skat!
Der er intet urimeligt i, at betale en rente for den kredit tid staten giver dig. Sådan er systemet accepter det eller bliv en bitter mand.
Der er ingen nem måde at indbetale din skat allerede nu og dine penge giver sikkert også et bedre afkast for dig i din lomme, end hos skat. Du indberettet din selvangivelse på Tast-selv og modtager herefter en opkrævning på skattekontoen den 21/11 ca.
Under Tast-selv skal du finde punktet grundregistreringer. Herunder ændrer du indkomstperioden, så det svarer til dit regnskabsår med slut 31/1.
Nej fristen 1. Februar, får du ikke udskudt yderligere. Hvis du ønsker at få en bedre kredit hos skat, så skulle du have oprettet regnskabsåret med slut 30/4. Skatten skal da først endeligt afregnes november måned året efter igen...
Dine a/C rater for 2018 kan du kun bruge til 2018 skat!
Der er intet urimeligt i, at betale en rente for den kredit tid staten giver dig. Sådan er systemet accepter det eller bliv en bitter mand.
Der er ingen nem måde at indbetale din skat allerede nu og dine penge giver sikkert også et bedre afkast for dig i din lomme, end hos skat. Du indberettet din selvangivelse på Tast-selv og modtager herefter en opkrævning på skattekontoen den 21/11 ca.
Mange tak for svaret.
Jeg vil prøve at rette indkomståret via SKATs hjemmeside - det var vigtig info som jeg ikke var klar over.
Men det kan vel ikke være rigtig at jeg ikke kan indbetale skatten nu, så jeg kun kommer til at betale renter frem til og med i dag?
Mine penge forrentes ikke i min lomme, de står bare på en bankkonto der giver 0% i rente. Der er ingen banker der giver 3,6% på indestående eller hvad end renten er i år, og for mig at se er det uansvarligt at gamble med penge man ved man skylder væk, hvilket vil være nødvendigt hvis man skal opnå 3,6% i rente nogen steder. Det er næppe rimeligt at det skal være nødvendigt.
Jeg er tydeligvis allerede en bitter mand over hvordan systemet fungere. :)
Jeg er tydeligvis allerede en bitter mand over hvordan systemet fungere. :)
Det er faktisk sådan, at når man driver virksomhed- så skal man sætte sig ind i reglerne - helt som hvis man kører bil, kan man ikke blive bitter over bøde for at køre over for rødt. Det er i virkeligheden om noget, lidt uansvarligt, at alle kan stifte virksomhed uden kørekort, men konsekvensen er så som minimum, at man sætter sig ind i det helt almindelige regler. Herunder er, at skat skal indbetales det år man tjener pengene. Det burde slet ikke overraske, for sådan er det for alle almindelige personer
Nu ved jeg jo ikke hvad din skat er - men 10.000 kr 300 kr i rente - eller gang med 10 for begge - burde hverken gøre dig bitter - eller få dig til at bruge tid i massevis på det. Sæt dig ind i regler - eller brug en bogholder / revisor der kan dem - og kom så videre
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvis du laver din selvangivelse, så vil den beregne din skyldige/tilgodehavende skat. Det er først i forbindelse med din årsopgørelse d. 20.11. at du skal indbetale det skyldige. Du vil blive tillagt et tillæg (renter) hvis du ikke har indbetalt nok, hvis du ville havde undgået dette, så skulle du havde indbetalt tidligere.
Hvis du laver din selvangivelse, så vil den beregne din skyldige/tilgodehavende skat. Det er først i forbindelse med din årsopgørelse d. 20.11. at du skal indbetale det skyldige. Du vil blive tillagt et tillæg (renter) hvis du ikke har indbetalt nok, hvis du ville havde undgået dette, så skulle du havde indbetalt tidligere.
Dit regnskabsår er i øvrigt et dårligt tidspunkt i forhold til SKATs frister for indbetalinger mv.
Det burde du nok havde undersøgt inden du tilrettede det.
Det virker urimeligt at man ikke kan få lov til at indbetale den skat man skylder, og samtidig kan tvinges til at betale renter for ikke at indbetale pengene.
Det burde være i SKATs interesse at sikre sig pengene så hurtigt som muligt hvilket også burde være inticimantet bag at man opkræver en rente, så pengene ikke pludselig er brugt på noget andet og firmaet står og ikke kan betale skatten.
Hvornår påløber renterne fra? Er det fra mit regnskab sluttede og frem eller fra årsskiftet hvor mit regnskab end ikke var afsluttet og nogle af pengene endnu ikke tjent?
Det er faktisk sådan, at når man driver virksomhed- så skal man sætte sig ind i reglerne - helt som hvis man kører bil, kan man ikke blive bitter over bøde for at køre over for rødt. Det er i virkeligheden om noget, lidt uansvarligt, at alle kan stifte virksomhed uden kørekort, men konsekvensen er så som minimum, at man sætter sig ind i det helt almindelige regler. Herunder er, at skat skal indbetales det år man tjener pengene. Det burde slet ikke overraske, for sådan er det for alle almindelige personer
Nu ved jeg jo ikke hvad din skat er - men 10.000 kr 300 kr i rente - eller gang med 10 for begge - burde hverken gøre dig bitter - eller få dig til at bruge tid i massevis på det. Sæt dig ind i regler - eller brug en bogholder / revisor der kan dem - og kom så videre
vh John Hannover
Det overrasker mig skam ikke at der skal betales skat, derfor har jeg været ansvarlig og sparet op. Nu hvor mit regnskabsår er afsluttet er jeg derfor klar til straks at indbetale pengene som jeg mener vil være ret rimeligt at forvente at man skulle.
Jeg har tidligere drevet firma i virksomhedsform og der har jeg aldrig oplevet problemer med at man ikke kan få lov til at indbetale sin skat - netop for at undgå renter - også efter årsskiftet.
Lad mig derudover lige minde om at der er tale om et selskab hvis regnskabsår ikke følger kalenderåret og ikke en privat person, samt at CEF tidligere har gjort opmærksom på at der ikke altid skal indbetales skat i det år pengene tjenes som du skriver.
Der er tale om 220.000 kr - så der er tale om flere tusinde kroner i ekstra skat som jeg skal bruge mange timer på at arbejde af. De timer skylder jeg ikke andre end mig selv.
Du har hele tiden haft mulighed for at indbetale aconto skat - to rater under året og en Feb efter. Det er de muligheder der er. det bygger som alt andet på at også i selskaber må man regne på hvad resultater kan blive (derfor 3 rater) og jo - hvis ikke skatten betelas under regnskabsåret (tilmed også hvis den betales i sidste rate alt sammen) er der et mindre tillæg’
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER