Forskellen mellem salgsmoms og købsmoms, skal du afregne til skat. Man kan så sige, at nu mere salgsmoms du har, nu mere har du solgt, og nu bedre går det for dig. (alt andet lige) :)
Grunden til mit spørgsmål er, at jeg når ofte kommer og skal betale for en vare i en kiosk er kasseapperatet altid åbent og når jeg forlader kiosken ser altid er displayet bliver nulstillet. Så tænker jeg om det fordi der bliver fiflet med indberetningen til SKAT, så man holder sig til 50.000.
Grunden til mit spørgsmål er, at jeg når ofte kommer og skal betale for en vare i en kiosk er kasseapparatet altid åbent og når jeg forlader kiosken ser altid er displayet bliver nulstillet.
Og dem, der stadig har 2 ruller i, anmoder reparatør om at indsætte en omskifter så den "fast rulle" kun kører når der er besøg fra SKAT.
Men så vil jeg sige, en nulstilling oplever jeg også ved min frisør. Det kan have noget at gøre med, at man ikke ønsker at oplyse hvad der kommer i kassen. Nogle kan jo sidde udenfor og tælle sammen og når der er "nok" slå til med røveri f.eks.
Det har nu nok i så fald ikke med moms at gøre i sig selv - hvis det du mener at opleve er, at dagens indtægt nulstilles.
Det er da nemt at kontrollere om de er momsregistrerede og det kan jeg ikke forestille mig ret mange kiosker ikke er
Hvis du tror en del kiosker ikke opgiver dagens salg - så er det nok ikke for at undgå moms men for i det hele taget at snyde med skat og det kan vi da ikke bedømme omfang af her - det har ikke med moms at gøre som sådan i så fald