Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er +/- ved at momsregistreret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er ny og har et lille spørgsmål omkring det at være moms registreret.

Hvad er +/- ved det?

Venligst

DKentoi

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:33

Det er et krav når du forventer en omsætning på 50.000 kr. over en 12 mdrs. periode.

Fordele kunne være at du som momsregistreret har fradrag for købsmomsen.
Ulempe er at du skal lægge salgsmoms på dine faktura.

Forskellen mellem salgsmoms og købsmoms, skal du afregne til skat.
Man kan så sige, at nu mere salgsmoms du har, nu mere har du solgt, og nu bedre går det for dig. (alt andet lige) :) 

Tilmeldt 8. Feb 18
Skrevet kl. 10:44

Grunden til mit spørgsmål er, at jeg når ofte kommer og skal betale for en vare i en kiosk er kasseapperatet altid åbent og når jeg forlader kiosken ser altid er displayet bliver nulstillet. Så tænker jeg om det fordi der bliver fiflet med indberetningen til SKAT, så man holder sig til 50.000.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 11:10

DKentoi:
Grunden til mit spørgsmål er, at jeg når ofte kommer og skal betale for en vare i en kiosk er kasseapparatet altid åbent og når jeg forlader kiosken ser altid er displayet bliver nulstillet.

Og dem, der stadig har 2 ruller i, anmoder reparatør om at indsætte en omskifter så den "fast rulle" kun kører når der er besøg fra SKAT.

Men så vil jeg sige, en nulstilling oplever jeg også ved min frisør. Det kan have noget at gøre med, at man ikke ønsker at oplyse hvad der kommer i kassen. Nogle kan jo sidde udenfor og tælle sammen og når der er "nok" slå til med røveri f.eks.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28

Det har nu nok i så fald ikke med moms at gøre i sig selv - hvis det du mener at opleve er, at dagens indtægt nulstilles.

Det er da nemt at kontrollere om de er momsregistrerede og det kan jeg ikke forestille mig ret mange kiosker ikke er 

Hvis du tror en del kiosker ikke opgiver dagens salg - så er det nok ikke for at undgå moms men for i det hele taget at snyde med skat og det kan vi da ikke bedømme omfang af her - det har ikke med moms at gøre som sådan i så fald

vh John H

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:28

så længe du husker at indberette moms er der ikke noget negativt i det.

Haderslev Esport - Nextlevel Gaming

Tilmeldt 8. Feb 18
Skrevet kl. 12:17

Ok. Troede at det havde noget med moms at gøre.

Jeg synes dog at det er ret underligt, at der lige bliver nustillet.

Nogle gutter og jeg havde en snak om det forleden dag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)