Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe et håndværkertilbud, restaurere og udleje eller sælge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går og overvejer om jeg skal købe et håndværkertilbud som jeg kan gå og restaurere over et par vintre hvor jeg alligevel går rundt og er halvt arbejdsløs da jeg har udpræget sæsonarbejde indenfor landbruget.

Jeg bor allerede i et andet hus så jeg skal ikke bo der selv.

Det jeg er mest interesseret i er det økonomiske aspekt. Vil det ikke være en fordel IKKE at oprette aps men i stedet drive det således at jeg får fradrag i min private økonomi altså i selskabsform fremfor kapitalform eller hvad det hedder ? For jeg tænker at der måske skal bruges 2-300.000 kr på at restaurere nogen af de huse jeg har kig på. Men hvis man kan trække udgifterne fra i ens privatøkonomi og få skat tilbage bliver smerten ikke helt så stor. Tilgengæld skal man så betale skatten den dag huset udlejes eller sælges hvilket også er fint med mig.

Er dette rigtigt forstået at man kan trække udgifterne fra privat i første omgang så man faktisk udskyder skatten til den dag man udlejer eller sælger med fortjeneste ?

vh Carsten

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det du nævner er ikke korrekt. 

Hvis du køber en bolig med formål at istandsætte for derefter at sælge, så vil det du kalder istandsættelse blive betragtet som en forbedring fremfor en vedligeholdelse. Det betyder at du først tager fradraget den dag du sælger.

Hvis det vil tage dig flere vintre at istandsætte boligen, så tvivler jeg også på at det er en god kapitalplacering for dig. Husk på at der er løbende afgifter mv. som skal betales. Samt er der nogle huse  som har beboelsespligt.

Om du skal gøre investeringen privat eller i et kapitalselskab falder ofte med beslutningen om, hvorvidt du vil hæfte personligt eller ej. Hvis du skal låne i banken eller realkredit til det i dit kapitalselskab så vil de højst sandsynligt kræve at du hæfter personligt for lånene alligevel. Dermed kan det være ubetydeligt at have et kapitalselskab, da du kan opnå samme fordele på det skattemæssige i VSO.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har økonomien til det, så tænk måskepå udlejning i stedet for.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)