Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er NETS en monopol?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Er det korrekt, at NETS er en monopol på indløsningsaftaler og at de andre udbydere blot sælger terminalløsninger? 

F.eks. Bambora – går deres betalinger igennem NETS eller hvordan? 


På forhånd tak.  

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke korrekt. Nets har monopol på at udstede og indløse Dankort, men Bambora er indløser af Visa og Mastercard og dette har intet med Nets at gøre. Angående fysisk handel har Nets en ekstrem høj markedsandel, men denne har været faldende over de sidste mange år :)

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så Bambora kan godt tilbyde den samme service som NETS til fysiske butikker? De kan bare ikke udstede dankort/visa fordi det har de eneret til? 

Ved du iøvrigt om Bambora er blligere end NETS i forhold til hvis man har en fysisk butik? 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke helt. Nets kan indløse Dankort og det kan Bambora ikke, men de fleste "Dankort" er i virkeligheden Visa/Dankort, dvs. at de kan indløses enten som et Dankort eller som et Visa. Derfor vil en indløsningsaftale hos Bambora (fysisk handel) sagtens kunne bruges i stedet for en dankortaftale hos Nets.

En dankort aftale (Nets) er næsten altid den billigste løsning til fysisk handel (og e-handel).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afgørende her er omsætning og pris per handel. Man kan kort sige, at hvis du skal leve af ting = omsætter over 20.000 om måneden (som jo givet med vareforbrug er langt mindre end hvad der skal til for at leve af det) så er dankort langt billigst da visadankort jo kører dankort delen og det meget mindre gebyr - Langt de fleste fysiske butikker har derfor dankort og nets aftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er desværre et lidt kompliceret regnestykke, som der ikke er et entydigt svar på!

Vi oplever, at flere og flere butikker fravælger muligheden for at tage rene dankort, og dermed vælger IKKE at lave en Nets-aftale. I stedet laver de undelukkende en kreditkort-aftale, hvor VISA/dankort så bliver indløst som Visa. Det er nok rigtigt som John skriver, at de fleste butikker har en Nets aftale, men de fleste af de nye butikker der åbner i dag fravælger det!

Prøv evt. vores beregner på http://bizsys.dk/indloesningsaftale/ - det er ikke en nøjagtig beregning, da den jo ikke kender jeres præcise priser. Vi har dog et værktøj til at lave mere præcise beregninger med, så I er meget velkomne til at smide en mail på info@bizsys.dk, og så hjælper vi gerne :-)

/Søren

www.bizsys.dk - økonomisystemer, kassesystemer, indløsningsaftale, BRIK systemer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

bizsys.dk:
men de fleste af de nye butikker der åbner i dag fravælger det!
det mener jeg slet ikke stemmer med virkeligheden. Det er sikkert korrekt for små kiosker - men almindelige butikker har slet ikke råd til Visa eller Master gebyr på alle handler - og man skal som nævnt ikke over 20.000 generelt før det klart betaler sig bedst med Nets. Ikke mange butikker kan holde åbent normal tid - og have vareforbrug - uden en omsætning på over 50.000 kr per måned men bare EN der passer butikken (ejeren f.eks)
Visa og master uden dankort - mener jeg koster 2,30% (er det galt så beklager jeg) hvor dankort koster 54 øre fra en start og så fra 1000 kr per ordre max 2,50 kr idag - Men ja man skal da regne på det
Som jeg ser det er jeres beregner heller ikke på de nye dankort priser fra i år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)