Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagens weird'e spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at det her spørgsmål er en tand weird og intet har at gøre med Iværksætteri....

Men er der nogen af Jer som kan nikke genkendede til det med at et ur ikke bør sættes på en ydervæg...?

Jeg kan forstå at man i gamle dage ikke satte væg-ure op på ydervægge, da disse vægge typisk er koldere og derved på en eller anden måde påvirker urets præcision. Men nu hvor de fleste ure er digitale/elektroniske, så skulle man gå ud fra at det burde være ligegyldigt.... Men jeg er altså efterhånden overbevist om det ikke er helt ligegyldigt alligevel.....

Her i firmaet har vi f.eks. et ur hængende på en ydervæg. Det er nu det andet ur som vi har inden for 2 år. Det er den slags med sekundviser der kører på batterier. Det første ur - som hang på samme plads - spiste batterier som en vanvittig og begyndte over tid at blive meget ustabilt på den måde at det pludselig tabte en time inden for en dag. Uret blev derfor skrottet og et andet blev hængt op i stedet for.
Det andet ur er ligeledes med sekundviser og kører på batterier, men det er et andet mærke. Dette ur har ligeledes kørt fint i et stykke tid, men er nu ligeledes begyndt på sjove ting så som at gå i stå i nogle minutter, for så at gå igen. Det er jo supersjovt når man tror klokken er kvart over 12, men så pludselig viser det sig at klokken faktisk er halv 2..... Sad  På trods af nye batterier, så laver uret stadig en gang imellem sådan nogle sjove ting så som at gå langsommere eller stoppe i en periode på nogle minutter.

Skal vi have en eller anden forbi og uddrive noget skummelt her i firmaet - eller er der virkelig noget om snakken om at et ur ikke skal sidde på en ydervæg - også selvom det er elektronisk...?

/Jepser

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:41

Hvis Du skal have uddrevet noget skummelt, kan vi sikkert finde et godt Amino tilbud til dig :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:42

Hvor billige ure køber du Jesper? 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:47

Jeg har aldrig hørt om det problem før, kan det skyldes at urene bliver købt i føtex til 30 kr. ?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:54

Det første ur var et 150 kr's ur købt i IKEA (så vidt jeg husker). Det kan så måske forklare noget af det, da det måske forsøger at køre i henhold til Svensk tidszone....? Tongue Tied

Det andet ur aner jeg ikke hvad har kostet, men det er sådan et gennemsnitligt købt-i-Føtex-Kvickly-Inspiration-Kop&Kande-agtigt-ur.

Men jeg syntes ærlig talt ikke jeg har lyst til at smide penge efter et betydeligt dyrere ur, hvis det så også pludselig har de samme problemer et halvt år efter.

Dimitri > Du står først på listen hvis der er noget skummelt vi skal have kigget på Smile.

Jeg ved godt at ovenstående emne er lidt underligt - og i bund og grund kunne jeg også være ligeglad og bare ofre 100/150 kr. hvert år på et nyt ur.
Men jeg syntes det er lidt underligt og så kom jeg netop til at tænke på den gamle regel omkring ure og ydervægge.

En sjov test kunne selvfølgelig være at købe to nye ens ure og sætte det ene på den oprindelige plads og sætte det andet på en anden indvendig væg.

/Jesper

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:16

Jesper Norbøll:
En sjov test kunne selvfølgelig være at købe to nye ens ure og sætte det ene på den oprindelige plads og sætte det andet på en anden indvendig væg.

... ja, og så bytte dem rundt, når det ene bliver sært. For selvfølgelig bliver det også sært.Indifferent

Har du tjekket, om der er råd i væggen? Man siger jo "Kommer tid, kommer råd", så måske er det råd fra væggen, der indvirker på tiden....

Prøv at hænge 3-4 forskellige ure op side om side. Hvis de alle bliver "skøre" på samme måde, bør du nok ringe til Dimitri.

mvh Hans

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:53

Hmmmm, eller en "skujlt" indmuret ledning??? Der muligvis kan trække noget "magnetisk" felt/energi til sig ?????

Prøv at placere det samme ur eller nyt et andet steds???

Dette bud var et super-skud fra hoften....... Big Smile 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)