Jeg har et affilliate site som jeg har kørt i nu 3 år som enkeltmandsvirksomhed.. Nu overvejer jeg at lave en webshop med noget helt andet - De 2 ting skal altså være helt adskilt.
Kan jeg godt oprette f.eks. et APS ved siden af og køre dem begge videre hver for sig? - Hvordan fungerer det i praksis?
Det kan du sagtens - bare regn med, at det jo koster lidt - lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejer, bankkonto, måske noget for at få lavet offentligt regnskab - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html men der er intet i vejen for at eje selskaber ved siden af enkeltmands
Lige nu har jeg ikke mange fakturaer og kører regnskab i Excel..
Men hvordan så med webshoppen når først jeg kommer i gang med at sælge.. hvordan holder jeg styr på det regnskab. Overskud vil vel stadig bare beskattes som personbeskatning.. og momsen fra de 2 regnskaber indberettes vel samtidigt ved at lægge dem sammen?
Men hvordan så med webshoppen når først jeg kommer i gang med at sælge.. hvordan holder jeg styr på det regnskab. Overskud vil vel stadig bare beskattes som personbeskatning.. og momsen fra de 2 regnskaber indberettes vel samtidigt ved at lægge dem sammen?
Moms er en indberetning sammen hvis du har det hele i samme CVR/SE og har du to SE - hvert sit regnskab og hver sin moms. Det kan være lidt udfordrende med alt i samme uden hver sit SE men det kan sagtens gøres
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER