Jeg har et affilliate site som jeg har kørt i nu 3 år som enkeltmandsvirksomhed.. Nu overvejer jeg at lave en webshop med noget helt andet - De 2 ting skal altså være helt adskilt.
Kan jeg godt oprette f.eks. et APS ved siden af og køre dem begge videre hver for sig? - Hvordan fungerer det i praksis?
Det kan du sagtens - bare regn med, at det jo koster lidt - lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejer, bankkonto, måske noget for at få lavet offentligt regnskab - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html men der er intet i vejen for at eje selskaber ved siden af enkeltmands
Hej John.
Tak for svaret. Det virker til at du har mange gode materialer det kunne være værd at læse..
Så jeg kan godt køre en ny webshop over min enkeltmandsvirksomhed på samme CVR nummer (36135247)
Lige nu har jeg ikke mange fakturaer og kører regnskab i Excel..
Men hvordan så med webshoppen når først jeg kommer i gang med at sælge.. hvordan holder jeg styr på det regnskab. Overskud vil vel stadig bare beskattes som personbeskatning.. og momsen fra de 2 regnskaber indberettes vel samtidigt ved at lægge dem sammen?
Så jeg kan godt køre en ny webshop over min enkeltmandsvirksomhed på samme CVR nummer (36135247)
ja det kan du - enten direkte med afdelingsregnskab eller via eget SE nummer
Mark Källstrøm:
Lige nu har jeg ikke mange fakturaer og kører regnskab i Excel..
Men hvordan så med webshoppen når først jeg kommer i gang med at sælge.. hvordan holder jeg styr på det regnskab. Overskud vil vel stadig bare beskattes som personbeskatning.. og momsen fra de 2 regnskaber indberettes vel samtidigt ved at lægge dem sammen?
Moms er en indberetning sammen hvis du har det hele i samme CVR/SE og har du to SE - hvert sit regnskab og hver sin moms. Det kan være lidt udfordrende med alt i samme uden hver sit SE men det kan sagtens gøres
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER