Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring og momsfritagelse - (gen) start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer 

I disse uger laver jeg forretningsplan for antikvitetsbutik (dødsboer, flyttelejligheder), søger mulighederne og forbigår begrænsninger.

idéer til fundraising søges - bankerne er ikke så glade for mig som de har været.  

Der er momsfritagelse for blinde, men hvordan får jeg dén igennem med skat

Så søger jeg en revisor bogholder som kan leve op til mine forventninger. 

1; bogholder / revisor til enkeltmandsejet virksomhed som realistisk set starter et samarbejde over de 23 år jeg har tilbage inden folkepensionen. 

2; Kan "klare sig selv" for en blindbleven / svagtseende iværksætter. Der er andre skatteregler momsfritagelse og støtteordninger jeg prøver at forstå.

3; Sammen med mig (og ASE) er klar til udfordringen med en jungle af skemaer i et administrativt virvar (også fonde, legater) Med tiden skal papirjunglen gerne blive en grøn skov med logik. Håber billedet giver mening. Jeg er en glad mand, men er ikke glad for rodebutikker og sådan er min administration nu som blindbleven / stærkt svagtseende. Forslag til regnskabsprogram modtages gerne; E economic var fint for mig engang, men ikke mere desværre.  

Jeg tager en chance og stiller mig frem, lige nu er mine største problemer at forstå disse regler om momsfritagelse, der er andre ting også - Efter et overfald er status på min biks en helt anden, kunderne er væk og jeg starter reelt set forfra. Mødet med det offentlige er en gyserfortælling og man mødes af en mur af medlidenhed som er venligt ment, det eneste jeg kan bruge til noget lige nu er at komme videre for hoved og hænder fejler ikke noget

Brian   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Brian Fyhn:
Der er momsfritagelse for blinde, men hvordan får jeg dén igennem med skat? 

For god ordens skyld så er der ikke momsfritagelse for blinde. Der er derimod en højere omsætningsgrænse for hvornår en blind skal lade sig momsregistrere. Her gælder iøvrigt som ved almindelig momsregistrering, at der skal ske momsregistrering når det er åbenlyst at omsætningen vil overstige 170.000 kr per løbende 12 måneder.

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:07

Hej Whiskey 

Jeg må droppe det spor med momsfritagelse, du har ret Som du skrev 

"Her gælder iøvrigt som ved almindelig momsregistrering, at der skal ske momsregistrering når det er åbenlyst at omsætningen vil overstige 170.000 kr per løbende 12 måneder"

Øv da osse :-) Nårhr ja det var måske også for godt til at være sandt  Så fik jeg det vlearet af på min vej op ad bakke

Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10

Brian Fyhn:

det var måske også for godt til at være sandt  Så fik jeg det vlearet af på min vej op ad bakke

Brian 

du vil nu faktisk ofte i starten se du har flere udgifter end indtægter og være rigtig glad for moms du får retur fra købsmoms. Hvis alle dine kunder er privat, ja så er salgsmoms jo lidt surt, men er nogle eller mange af dem selv firmaer med moms, så er det jo helt lige meget for dem, for de trækker jo momsen fra
jeg kender ikke- og tror heller ikke der - gode programmer til regnskab for blinde. Du må finde en ven der vil bogføre til en lav pris, der er masser af online bogholdere

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)