Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af neglebord i beauty salon. Freelance eller?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en beauty salon, hvor jeg går med tanker om at etablere et hjørne, som jeg vil udleje til en negletekniker med eget CVR nr. (Vedkommende benytter sine egne produkter og instrumenter). Vedkommende bestemmer selv hvornår han/hun ønsker at arbejde, samt hvor meget.

Omsætningen går i butikkens kasse, og negleteknikeren skal fakturere mig månedlig for den omsætning hun selv tjener ind.

Jeg vil fakturere vedkommende for den månedlige leje af hjørnet af min butik.

Vil dette setup kunne skabe nogle problemer i forhold til SKATs vurdering af om der er tale om et ansættelsesforhold? Hvis det er tilfældet, hvordan vil vores setup kunne løses uden at det skaber tvivl?

Jeg ser dagligt flere frisører der udlejer stoleplads i deres butikker. Det må være nogenlunde det samme ikke?

På forhånd tak for hjælpen

Anja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det vil være mere tydeligt hvis ikke omsætning gik ind sammen med din men kunne slås i kassen så det var separat og dermed hendes omsætning fuldt og helt, og du så fakturerede den der stol/plads til lejeren. Og med selvstændige materialer og egen omsætning kan jeg ikke se et problem i skat for noget af de to CVR - men det burde være muligt at slå ind så omsætning gik på hver sit CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit syn på sagen John.

-Anja 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)