Kære Aminoer, Er der nogen herinde der har erfaringer med en god kaffebar? En lille hyggelig kaffebar i København - Ligenu undersøger jeg om, det er en vej at gå, og hvad der skal til. Så jeg kigger efter egnede lokationer, i et godt nabolag, fx på København Ø/N eller måske Gentoftegade- et sted til naboerne i et lille lokale, der evt. kan agere for udstillingsvindue for andres produkter for at få kunder i butikken. Det er bare svært at finde rette lokaler. Har i nogle tips, gode råd etc, hvordan jeg finder egenede lokaler? Eller har i kendskab til noget derude jeg kan finde inspiration i? Iøvrigt hvis i har nogle kontakter der kunne være interesseret i at sparre med mig, omkring hvad der skal til for at komme godt igang eller få hjælp i deres kaffebar kvit og frit i hverdag/weekender, feriafløsning etc. i to måneder som led i research, læring om kaffebrygning o.a. så kontaktes jeg gerne. Gerne et mindre sted med kaffen i fokus og i København og omegn. |
Har du overvejet at kombinere din kaffebar med et mini kafferisteri, hvilket både vil give opmærksomhed/ reklame og indtægt da folk vil købe kaffenønner/ pulver med hjem. Med hensyn til lokaler på prøv at kontakte nogle erhvervsejendomsmæglere.
start med at tage nogle kurser i kaffebrygningens kunst, så er du bedre rustet. Firmaet Probat har laver kafferistere og tilbyder en del kurser.
http://www.kontracoffee.com/kursus