Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke værktøjer til online simpel business intelligence (BI) og simpel rapportering vil I anbefale?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er på udkig efter et simpelt online værktøj, som allerede har et plugin eller modul til et CMS, til simpel rapportering (grafer etc.) baseret på csv data.

Jeg overvejer at bruge et af de mange graph værktøjer der findes og derefter anvender et tilfældigt CMS for eksempel https://wpdatatables.com/. Det kunne også være en af de mange forskellige regnearksløsninger, som for eksempel Google Drive Spreadsheets.

Hvad er dit yndlingsværktøj?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræver lidt tid at sætte op den første gang, men jeg kan rigtigt godt lide Elastic's ELK stack. Til nogle formål er det overkill, men det er super nemt at oprette et dashboard med grafer, tabeller, geografiske kort etc. i Kibana. Og da det kører separat, belaster man ikke sin applikation (eks. CMS). v

https://www.elastic.co

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du kigget på Power BI? (www.powerbi.com)

Det er mit yndlings værktøj :-) 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten og Claus.

Mange tak for de fine forslag.

@Carsten, det må jeg hellere kigge lidt nærmere på.

@Claus, ja, har også overvejet  Power BI, men tænker at det måske er lidt overkill, hvis det skal være super simpelt, low budget og integreres på eget domæne etc. Måske kan Power BI noget, som jeg ikke ved. :-)

God vind!

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra odder
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Inspari Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også anbefale power bi, det er nemt og hurtigt at komme i gang med. Du kan se, hvordan du kommer i gang her - det er fra et webinar vi afholdte for lidt tid siden; 

power BI webinar
on demand

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)