Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ukorrekt faktura modtaget og afvist

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har hyret en underentreprenør ind som stoppede efter en uenighed om det udførte arbejde
Jeg har modtaget en faktura på ukorrekt timer og højere timepris end der var aftalen.
Som udgangspunkt accepterede jeg ikke faktura bad om en kreditnota og en ny faktura på de korrekte timer (kan dokumenteres) samt den aftalte timepris (mundligt) derefter ville jeg omgående betale hvis korrekt den nye faktura
Timeprisen er den samme som de andre mere erfarne entreprenøre også fakturere.
Nu er sagen gået til inkasso hvis krav jeg også har afvist.
Hvad gør jeg tvisten drejer sig om 9000,00kr
Har fået 2 rykkere som også er afvist

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meddeler inkassoselskabet at sagen ikke kan køres som inkassosag da du jo klart har protesteret mod fakturaen

Hvad andre entreprenører tager i timen er ikke så relevant - han kan i princip godt være dyrest hvis ikke der er aftalt noget som helst

Så vil det være en alm civilretslig tvist - hans timer og pris mod din dokumentation (og den skal være ret stærk) og så koster det taberen eller begge en god sum penge til sagen.
Nogen gange er et kompromis billigere for begge - men inkasso kan det næppe være med god dokumentation på rimelig indsigelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Timeprisen var aftalt til 300kr men han øgede den med 25kr på sin faktura

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Heermaan,

Hvis tilfældet er, at tvisten drejer sig om kr. 692,30, så ville jeg betale den og tænke, at han er en idiot og aldrig ringe til ham igen.

De penge og den tid det ville koste dig at få sagen for en dommer er usammenligneligt i forhold til beløbet - og hvis aftalen samtidig er indgået mundligt, så er investeringen i en advokat nok ikke den bedste du har gjort dig.


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

Tilmeldt 3. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvisten drejer sig om 9000 ikke så meget de 25kr pr time det har jeg regnet ud
Det er de timer han har skrevet for meget på ca 9000kr + moms
Er der retsligt paragraf jeg kan henvise til vedr. Inkasso

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sådan kan man ikke sende et krav til inkasso, hvis der har været indsigelser.
Hvis du har skrevet (ikke bare sagt det mundtligt), at du ikke acceptere fakturaens beløb og har begrundet hvorfor, så må din leverandør ikke bare sende dig til inkasso. 

Når man går ind og opretter en inkassosag, så har praktisk talt alle inkassobureauerne også et punkt hvor man krydser af, at der ikke har været gjort indsigelser - netop pga. dette.

Du kan læse mere om det her: https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/ofte-stillede-spoergsmaal/rykkere-og-inkasso/

Det er punkt 4 som nok er det som er interessant i dit tilfælde.

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heermaan:

Tvisten drejer sig om 9000 ikke så meget de 25kr pr time det har jeg regnet ud
Det er de timer han har skrevet for meget på ca 9000kr + moms
Er der retsligt paragraf jeg kan henvise til vedr. Inkasso

Inkassolovens § 9. § 9 omhandler god inkasskoskik og det må siges at være dårlig inkassoskik at fortsætte et krav, der er åbenlyst ubegrundet eller omtvistet mellem parterne. Retspraksis har fastlagt denne paragraf til også at omfatte, at inkassoselskabet skal undersøge kravets eksistens før der iværksættes inddrivelsesforanstaltninger - du kan jo passende vis, såfremt de ikke lader dig være, forespørge hvilke undersøgelser de har haft iværksat. 

Endeligt kan du sådan set være ligeglad med at kravet er sendt til inkasso, blot du gør indsigelse mod kravet. Inkasso har ingen selvstændige beføjelser og virker ved pression - vil skyldner ikke betale, må sagen få for retten. 

Endeligt må du dog også vurdere din egen sag. Du taler om entreprise, hvortil jeg tænker om AB 92 er vedtaget? Det vil sige, at sagen skal afgøres ved voldgift og der ligeledes vil være nogle krav til kreditors fremsendelse af slutopgørelse. Er AB 92 ikke vedtaget, holder I jer inden for den almindelige aftaleret og her afgøres sagen ved domstolene. Det vigtigste er sådan set, at du kan bevise din påstand og, at de ekstra 9000 kr. ikke hidrører fra berettiget ekstraarbejde. Du vil altså stå bedst, hvis I har en skriftlig aftale. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heermann

Hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at afregne

det antal timer til den pris du mener I har aftalt.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jacob Berner, men lad være med at skrive fakturanummer på evt. overførsel. Ved evt. retssag, kan du blive dømt til at du har accepteret fulde fakturabeløb. Har selv prøvet det. Gør det aldrig mere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap

Det er vigtigt og ubestrideligt sandt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)