Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Inkassobureau i Dinero ?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
og hvad helvede skriver du herinde uden at beskrive det var skriftligt aftalt no cure no pay

Fordi det er standarden. men du er åbenbart for småt begavet til at fatte den slags. Prøv at skrive ordentlig til folk næste gang så kunne det jo være at de også gav dig et ordentlig svar.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Fordi det er standarden. men du er åbenbart for småt begavet til at fatte den slags. Prøv at skrive ordentlig til folk næste gang så kunne det jo være at de også gav dig et ordentlig svar
Jeg tror vi har forskellig opfattelse af hvad der er pænt - og nok også af om "no cure no pay" er standard ved inkasso -  specielt hvis ikke den der sender til inkasso har overholdt

Du har sendt mindst én rykker, der opfylder lovgivningens krav om 10 dages betalingsfrist.
Fristen for betaling er overskredet
Den sidste rykker indeholder et inkassovarsel
Debitor (skyldneren) ikke er uenig i, at han skylder dig penge eller i gældens størrelse.

Lad os nu se om Dinero og inkasso selskabet kan svare lidt mere konkret - om de gør noget mod aftale - men at det skulle være ren standard med no cure no pay i inkasso er totalt galt - Vent lige og se OM de svarer

Helt ærligt - Hvad du synes om mig - efterlader mig totalt kold. Du kunne dog overveje at tage lidt til dig - men det tror jeg ikke er lige dig - og jeg ville heller ikke blive overrasket hvis din kunde havde helt ret i sin protest mod at betale - ud fra dine reaktioner - og ud fra den opgivne inkasso 

god nat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du har jo lige valgt at kalde et firma for SVINDLERE offentlig - så du skal virkeligt være sikker på hvad du laver

Det er så DIG der kalder dem svindlere og ikke mig. Så den står du helt selv for. Husk igen at læse fakta inden du svarer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du har sendt mindst én rykker, der opfylder lovgivningens krav om 10 dages betalingsfrist.
Fristen for betaling er overskredet
Den sidste rykker indeholder et inkassovarsel
Debitor (skyldneren) ikke er uenig i, at han skylder dig penge eller i gældens størrelse.

Igen - prøv at sætte dig lidt ind i tingene inden du svarer. I Dinero skal du sende 3 rykkere med 10 dage imellem hver inden du kan sende den til inkasso.

Selvfølgelig mener du da at det er kunden der har ret når du nu selv tager så meget fejl Skype-Giggle Bare rolig jeg havde heller ikke forventet andet fra dig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Taget direkte fra Dinero side

Såfremt Collectia ikke formår at hente dine penge hjem, har processen været omkostningsfri for dig, hvis du vælger IKKE at gå videre med den. Nedenfor kan du læse mere om, hvad du kan gøre for at tage sagen videre. Formår Collectia ikke at hente din penge hjem kommer de nemlig med en vurdering af, hvor stor sandsynlighed der er for, at du får dine penge hjem. Udfra vurderingen får du tre valgmuligheder:

  • Send sagen i retten
  • Overfør sagen til overvågning
  • Afslut sagen omkostningsfrit

Du skal være opmærksom på, at dit sagsforløb ændrer sig, hvis du vælger én af de to første muligheder. Vælger du at sende sagen i retten, kan Collectias samarbejdspartner, Advokat Burmeister, hjælpe. Indledningsvis vil du lægge ud for et retsgebyr til staten, som du får retur, når kunden betaler. Vælger du at overføre sagen til overvågning, vil dit krav blive forfulgt i tre år. Ved at overføre sagen til overvågning tager Collectia en provision på 20% + deres egne pålagte rykkergebyrer af din faktura.

Med andre ord – hvis dit sagsforløb ændrer sig, så sørg for at tage en grundig snak med Collectia inden du vælger én af ovenstående muligheder, så du er helt klar over, hvad konsekvenserne kan blive.

Det skulle altså være omkostningsfrit, under forudsætning af at du ikke har bedt om sende sagen videre til retten, eller det de kalder overvågning.


Når det så er sagt, hvorfor skriver du ikke bare til Dinero's support stille og roligt, og beder dem undersøge, hvorfor Collectia opkræver dig gebyrer.

Fremfor at opføre dig som et decideret røvhul!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Cookie - John Hannover:
Du har jo lige valgt at kalde et firma for SVINDLERE offentlig - så du skal virkeligt være sikker på hvad du laver

Det er så DIG der kalder dem svindlere og ikke mig. Så den står du helt selv for. Husk igen at læse fakta inden du svarer.

Prøv at genlæs dit indlæg nummer 4. Her skriver du direkte at firmaet drives af en svindler. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vi har en aftale med Collectia om "No cure no pay" så med mindre man køber andre ydelser hos dem, eller aktivt accepterer en anden ordning, så koster det ingenting.
Og så syntes jeg vi skal holde en ordentlig tone :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Prøv at genlæs dit indlæg nummer 4. Her skriver du direkte at firmaet drives af en svindler. 

Det er kunden som ikke vil betale regningen som jeg kalder en svindler og det har intet med Collectia at gøre. TJEK fakta inden du svarer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael - du sikkert svaret tidligere - som svarer helt til min formodning - nemlig at det er no cure no pay HVIS sagen ikke tvistes - OG hvis den går det - så kan du trække den retur og ikke betale noget - eller lade den køre og måtte betale for at den nu køres via advokatselskab - OG her er det altså ren standard, at hvis der så IKKE kommer penge, så må den der taber (i det tilfælde dig) betale for den indsats. Det står altså ret så klart på Dinero´s side og du kan IKKE konstatere at det er, som du skriver "verdens dårligste inkassoselskab Dinero samarbejder med" - NÅR sagen er i tvist (modsagt)

Snarere har du enten bare ladet noget gå til inkasso UDEN at være klar over, at det kan man ikke hvis der er en "begrundet" uenighed om gælden - eller du har ladet den køre videre trods uenigheden og dermed fået en regning - for ellers havde du ikke det. Det er ikke klædeligt at omtale nogen som verdens dårligste og Dinero som dem med dårligste inkasso partner - under de forhold.
Her er gentagelse af hvad der står klart om no-cure-no-pay og dine valg muligheder hvis der er - eller opstår - uenighed

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Såfremt Collectia ikke formår at hente dine penge hjem, har processen været omkostningsfri for dig, hvis du vælger IKKE at gå videre med den. Nedenfor kan du læse mere om, hvad du kan gøre for at tage sagen videre. Formår Collectia ikke at hente din penge hjem kommer de nemlig med en vurdering af, hvor stor sandsynlighed der er for, at du får dine penge hjem. Udfra vurderingen får du tre valgmuligheder:

  • Send sagen i retten
  • Overfør sagen til overvågning
  • Afslut sagen omkostningsfrit

Du skal være opmærksom på, at dit sagsforløb ændrer sig, hvis du vælger én af de to første muligheder. Vælger du at sende sagen i retten, kan Collectias samarbejdspartner, Advokat Burmeister, hjælpe. Indledningsvis vil du lægge ud for et retsgebyr til staten, som du får retur, når kunden betaler. Vælger du at overføre sagen til overvågning, vil dit krav blive forfulgt i tre år. Ved at overføre sagen til overvågning tager Collectia en provision på 20% + deres egne pålagte rykkergebyrer af din faktura.

Med andre ord – hvis dit sagsforløb ændrer sig, så sørg for at tage en grundig snak med Collectia inden du vælger én af ovenstående muligheder, så du er helt klar over, hvad konsekvenserne kan blive.

Med så klare regler - som er total fin standard, er det jeg fandt det helt urimeligt overfor både Dinero og Collectia at skrive:

Michael:
Da det er Danmarks dårligste inkassobureau der er standarden i Dinero


Det er surt ikke at få sine penge, men Collectias og andre kan INTET gøre hvis der er en tvist der enten måske ikke kan vindes (kunden har jo også ret ind imellem) eller hvis kunden ikke har nogen penge at hente i retten - og så er det den der opkræver som bare skulle have opgivet, eller accepteret, at det har en pris at gå videre

Langt de fleste incasso sager der ender ulykkeligt skyldes faktisk, at den der sender til inkasso ikke har vist tilstrækkeligt omhu - eller af forståelige principielle grunde vælger at holde fast i at kunden skal hives i retten - men ikke kan vinde pengene.

Op med humøret - det hele er et forsøg på at hjælpe dig til at forstå hvad der sker :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Op med humøret - det hele er et forsøg på at hjælpe dig til at forstå hvad der sker

Helt OK men så skal jeg da ligeså hjælpe dig med at forstå hvad der sker =

Kunden ringer og forklarer vi skal hjælpe ham med at male hans ejendom hvor han har haft nogle Rumænere til at gå og male, men de skulle så være smidt hjem.

Men da vi ankommer går der så stadigvæk en Rumæner rundt og maler ?. Vi går i gang og får startet på 2 etager. Men næste dag ringer kunden og afbestiller os da hans Rumæner jo sagtens kan klare det selv til den halve pris da han jo arbejder sort.

Jeg vil selvfølgelig have betaling for den dag vi var 2 mand der. Men kunden mener så at det er mig der skal betale ham for at have været der ?.

Vi sender den selvfølgelig inkasso da han ikke betaler, men da han jo er en dreven svindler laver han bare en indsigelse og jeg orker ikke at hive det i Retten.

Det er den 3 inkasso sag hos dem hvor de ikke kan hive en krone hjem. Så du får mig ikke til at ændre mening om deres evner.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)