Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har købt mig adgang til Dinero Pro. Jeg startede min enkeltmandsvirksomhed 1 december, og skal første gang nogensinde fakturere en kunde d.1 februar. Derfor er jeg lige i gang med at sætte mig ind i Dinero - som umiddelbart er over alle forventninger.

En ting jeg ikke er helt sikker på. Jeg er i gang med at bogføre nogle mindre udgifter jeg har haft i forbindelse med opstart af virksomheden, som jeg gerne vil trække fra i skat

Wordpress tema:
Subtotal: 215,76
Moms: 53,94
Ialt : 269,7 kr,-

Stock billede
Subtotal: 74,50
Moms: 18,63 
Ialt: 93,13 kr,-

Ialt: 360,83 kr,-

Når jeg efterfølgende kigger på min hovedside står der at jeg har haft udgifter for 290,26 kr,- (Så det er jo så uden momsen). 

Vil det sige at det tal som jeg kan trække fra i Skat er 290,26 kr,-, og så skal jeg selv betale momsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48

Ja beløbet uden skat er det du kan trække fra. Momsen angiver du når du momsindberetter og så får du den tilbage af skat 

Moms består af salgsmoms = den du fakturerer dine kunder - MINUS købsmoms = den danske moms du kan se fremgå af faktura

Du finder ikke selv på moms, så du skal lige være sikker på, at der var moms på dit wordpress og stockbillede så du ikke bogfører på en konto for køb med moms. 
Det KUNNE være fra udlandet og uden dansk moms og skal så være bogført på konto for ydelseskøb - enten i EU eller uden for - og så er der ikke moms på og heller ikke derfor noget retur - men blot en indberetning
Check det

Overvej bogen "introduktion til regnskab" som link - den gennemgår hvad regnskab er for noget, men status og drift  så du langt lettere forstår hvad det er der sker i fremragende Dinero

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 20:02

Hej John. 

Tak for svaret. 

Nogle af de udgifter jeg har bogført er der et VAT fee på 25%. Jeg havde faktisk tænkt det var en slags international moms. Men så registrerer jeg dem som et ydelseskøb i stedet for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

Tilmeldt 4. May 10
Skrevet kl. 21:39

Tak igen John.

Lige et enkelt hurtigt spørgsmål. Jeg har lige indsat kvitteringen fra købet. I supplier for VAT purposes står landet til Australia med et VAT number som hedder EU826409867.

Jeg troede faktisk at når der stod EU foran VAT nummeret kunne jeg slå det op på http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=da, men det kan man jo ikke. 

- Hvis jeg ikke kan slå VAT nummeret op i dit link skal jeg angive det som et ydelseskøb (udenfor EU)
- Hvis jeg kan slå VAT nummeret op i dit link skal jeg angive det som en vare, og der registreres dermed 25% moms (indenfor EU)

Det kan også være at lande udenfor EU har en stor omsætning i DK, og har dermed et VAT nummber, eller moms nummer. Dette nummer skal fremgå på kvitteringen for købet.

Er det korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

Uden at checke numre så jag det lyder helt OK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)