Hej Iværksættere, Jeg er meget ny på iværksætteriområdet, så bær over med mit enkle iværksætter-ordforråd :D Jeg valgte for ca. 6 måneder siden sammen med 2 andre, at stifte et IVS selskab. De 2 øvrige ejere i selskabet er ikke længere en del af selskabet, er blevet købt ud, og jeg står nu på egne ben. Det var sådan set ikke mig som stod for beslutningen ift. valg af virksomhedsform, og eftersom jeg ikke selv er en haj på dette område havde jeg nok valgt (hvis jeg vidste det dengang, som jeg ved nu) at ville oprette en personlig ejet virksomhed frem for et IVS selskab. Jeg synes personligt at der er alt for mange udgifter (og regler) sammenlignet med en personlig ejet virksomhed... Sagen er den at jeg har godt gang i butikken, og har faste kunder. Havde jeg ikke haft omsætning, havde jeg nok valgt at lukke selskabet og lave anden virksomhed. Jeg har derfor gået med mange tanker de sidste par måneder hvor jeg har stået på egne ben.. - Skal jeg fortsætte med IVS? - Er det muligt at lukke IVS og åbne personlig virksomhed, uden at mine kunder vil mærke det store til det? Hvad ville i gøre i MIN situation? Jeg ved at ovenstående oplysninger er begrænsede, så spørg endelig ind til flere oplysninger som kan værende relevante ift. mine problemstillinger.. På forhånd tak! Mvh. Den nye iværksætter |
Det er ikke så vanskeligt at lukke ved erklæring - og det kan du evt betale nogle få tusinde kroner for at få hjælp til flere steder
OM det så er klogt afhænger meget af om du har en egentlig risiko ved du laver eller ikke, Hvis du har det, så forsæt i IVS
Ellers er der ikke det store i det - dit IVS skal jo før lukning opfylde sine gældsforpligtelser - men så kan du starte enkeltmands (også inden) og tage dine kunder der fremover - de skal jo så handle med andet CVR nr men det har ikke som sådan betydning for nye handler og de vil ikke være dårligere stillede heller
Her lige skema over fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html
vh John Hannover