Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrudt valg virksomhedsform (IVS) - hvad ville i gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Jeg er meget ny på iværksætteriområdet, så bær over med mit enkle iværksætter-ordforråd :D 

Jeg valgte for ca. 6 måneder siden sammen med 2 andre, at stifte et IVS selskab.

De 2 øvrige ejere i selskabet er ikke længere en del af selskabet, er blevet købt ud, og jeg står nu på egne ben. 

Det var sådan set ikke mig som stod for beslutningen ift. valg af virksomhedsform, og eftersom jeg ikke selv er en haj på dette område havde jeg nok valgt (hvis jeg vidste det dengang, som jeg ved nu) at ville oprette en personlig ejet virksomhed frem for et IVS selskab.

Jeg synes personligt at der er alt for mange udgifter (og regler) sammenlignet med en personlig ejet virksomhed...

Sagen er den at jeg har godt gang i butikken, og har faste kunder. Havde jeg ikke haft omsætning, havde jeg nok valgt at lukke selskabet og lave anden virksomhed.

Jeg har derfor gået med mange tanker de sidste par måneder hvor jeg har stået på egne ben..

- Skal jeg fortsætte med IVS? 

- Er det muligt at lukke IVS og åbne personlig virksomhed, uden at mine kunder vil mærke det store til det? 

Hvad ville i gøre i MIN situation?

Jeg ved at ovenstående oplysninger er begrænsede, så spørg endelig ind til flere oplysninger som kan værende relevante ift. mine problemstillinger..

På forhånd tak!

Mvh.

Den nye iværksætter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33

Det er ikke så vanskeligt at lukke ved erklæring - og det kan du evt betale nogle få tusinde kroner for at få hjælp til flere steder

OM det så er klogt afhænger meget af om du har en egentlig risiko ved du laver eller ikke, Hvis du har det, så forsæt i IVS

Ellers er der ikke det store i det - dit IVS skal jo før lukning opfylde sine gældsforpligtelser - men så kan du starte enkeltmands (også inden) og tage dine kunder der fremover - de skal jo så handle med andet CVR nr men det har ikke som sådan betydning for nye handler og de vil ikke være dårligere stillede heller

Her lige skema over fordele og ulemper http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 17
Skrevet kl. 19:36

Hej John,
Tak for svar.

Sagen er den at jeg har et par firmaaftaler og sælger ydelser i form af bl.a. massage dvs. ydelser inklusive moms til firmaer, og jeg har selvfølgelig ikke lyst til at miste mine kunder fordi jeg ændre virksomhedstype.
Firmaet går jo som sådan fint, men føler lidt at jeg knokler for hårdt ift. udbyttet da jeg jo er alene i firmaet og bl.a. har udgifter ift. forsikring, virksomhedsskat og revisor ift. årsregnskab & generalforsamling.

Kan du følge mig???

Herudover går mine tanker på hvordan banken vil modtage beslutningen om allerede at afslutte virksomheden for derefter evt. at skulle søge om ny erhvervskonto.

Alt i alt tænker jeg nok bare at der ligger en del bøvl i det at skulle ændre virksomheden fra IVS til PMV, det virker blot så meget mere enkelt med PMV i og med at jeg ikke har mere end 6 måneder i bagagen på iværksætteriområdet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11

jeg kan sagtens følge dig og hvis du omsætter så lidt så PMV rækker (under 50 t på alle 12 mdr perioder) så synes jeg også IVS er overkill. Jeg tror ikke kunder fremad ser en forskel af betydning og banken er kun tilfreds med personlig hæftelse direkte frem for IVS konto så de vil normalt være helt med

Det handler mest om risiko beskyttelse  OM den er nødvendig eller ikke

vh John Hannover

Tilmeldt 1. Oct 17
Skrevet kl. 23:50

Jeg har allerede omsat for over 50.000 siden jeg stiftede mit IVS for 6 måneder siden, og forventer selvfølgelig derfor, at fortsætte med en omsætning over dette beløb pr. år.

På sigt kunne jeg godt tænke mig at have egne lokaler, firmabil mm.

Lyder IVS/APS som det rigtige for mig?
Ved fastholdelse af dette vil jeg jo også have mulighed for på sigt at ansætte folk og derved generere endnu større omsætning end den jeg alene kan generere.

Jeg tror bare jeg er forbavset over hvor mange udgifter og regler der ligger bag det at drive et IVS/APS, eftersom flere bekendte driver PMV hvilke har giver udtryk for at de ikke selv kunne finde på at starte et IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05

du kan ikke få det nærmere for mig end det link du fik først med forskellene og ja-  det er dyrere med logpligtig forsikring og ofte med bank og regnskaber med IVS og evt underskud kan ikke bare trækkes fra i anden personlig indkomst - og ja ting er mere komplicerede - men OM det så er grund til at skifte nu hvor du har IVS - næppe

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)