Hej. Jeg er startet op som selvstændig i november. Har lavet en hjemmeside med webshop, og starter fysisk butik op i 2018. Det jeg sælger er brugskunst og gave artikler. Da jeg skulle opstarte fik jeg en revisor tilknyttet min virksomhed. Jeg betaler også for regnskabsprogram. Men synes bare det koster forfærdelige mange penge. Jeg bruger flere penge på revisor end jeg tjener. Specielt fordi det tager tid at komme igang. Mit spørgsmål er? Kan jeg egentlig ikke selv klare mit regnskab, og få en revisor til at godkende mit årsregnskab? Jeg har min virksomhed hjemme i privaten så det drejer sig egentlig kun og mit indkøb/salg i virksomheden. I virksomheden er der kun mig som ansat. Hvad gør i? Med venlig hilsen Marianne |
OM du kan selv ved jeg ikke, men mange kan - ved at bruge et godt regnskabsprogram - Dinero eller Economic var oplagte at nævne - og en del får så hjælp af bogholder (ikke nødvendigvis en dyr revisor) til check af årsregnskabet - men igen afhænger det af kompleksitet og dine egne evner - jeg synes et check ved årsregnskabet er klogt - men det kan ofte laves for nogle få tusinde kroner - og så kan du jo afgøre om du fremover kan/vil selv
vh John Hannover