Hej. |
Det kan være svært at forstå din lønseddel. Men du kan gøre det meget nemmere ved at læse denne wiki
Hej. |
Det kan være svært at forstå din lønseddel. Men du kan gøre det meget nemmere ved at læse denne wiki |
Du skal indberette det som B-indkomst . |
Ja, du kan godt indberette løn for de forrige måneder i e indkomst og deres skattekor vil blive brugt men du skal nok lige gøre det inden det nye år. Eller gør om skyggen skriver og udbetal dem restlønen men så skal du huske at indberet b indkomst. Nu er du vel oprettet som arbejdsgiver Som det er nu er det sort arbejde. |
alle de lønninger jeg har givet har været over kontoen. Der har ikke været nogen kontante lønninger. |
Du kan hænge på deres skat hvis du bare indberetter det som B indkomst honorar og de jo faktisk er medarbejdere så det er et elendigt råd. Man vælger altså ikke selv om ting er honorar eller lønmodtagerjob
Du kan godt indberette for en længere periode og du kan også vælge - i næsten alle lønsystemer og direkte i skat, hvor mange dages fradrag der skal medregnes hvis det er A indkomstmodtagere der bruger hovedkort hos dig - så de får deres fradrag for hele den periode du lader lønnen gælde (ex 1/7 til 31/12) Jeg synes du kan være ude i noget der kan give dig problem men det kan være vanskeligt lige at finde en løn-kyndig der kan gøre det korrekt for dig her mellem Jul og Nytår. Det kan også indberettes for 2017 hurtigt inde i 2018 vh John Hannover |
Hvis det er om det er om sort arbejde du mener, så hvis du undlader at indberette det til skat, er det at betragter sort arbejde. |
Tak for svarene |
Den løn som de har fået har været beregnet efter skat. |
sådan forstod jeg dig også men jeg forstår så ikke hvordan du har beregnet skatten. Du må jo så have brugt et bestemt antal dage for at få det fradrag du brugte korrekt? Det er jo ikke helt let bare at trække f.eks 37% skat for xx dage - hvis ikke man har samme antal fradragsdage. Har du gjort sådan, så skal du jo sørge for din indberetning bliver med helt samme antal dage og nok ikke angive bagud, da du jo vel ikke har indbetalt skatten, men beholdt den selv, efter at have trukket den vh John H |