Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetalt løn uden lønsedler!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har det sidste halve år betalt løn til mine medarbejdere uden at få lavet lønseddel og uden at indberette til skat.

Kan man godt få lavet lønsedler for de forrige måneder. Så jeg kan betale skat for de lønninger de har fået. Da de har fået lønnen som netto løn og ikke brutto løn.

Og er det muligt at skatten bliver beregnet udfra deres fradrag. for ellers skal man jo betale hele skatten uden deres fradrag.

Kan det lade sig gøre ?

Vh. Bilal.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:55
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du skal indberette det som B-indkomst .

Så skal de selv betale skatten.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 12:12

Bilal.1:
Og er det muligt at skatten bliver beregnet udfra deres fradrag. for ellers skal man jo betale hele skatten uden deres fradrag.

Kan det lade sig gøre ?

Ja, du kan godt indberette løn for de forrige måneder i e indkomst og deres skattekor vil blive brugt men du skal nok lige gøre det inden det nye år.

Eller gør om skyggen skriver og udbetal dem restlønen men så skal du huske at indberet b indkomst. 

Nu er du vel oprettet som arbejdsgiver

Som det er nu er det sort arbejde.

Tilmeldt 23. Dec 17
Skrevet kl. 14:45

alle de lønninger jeg har givet har været over kontoen. Der har ikke været nogen kontante lønninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08

Du kan hænge på deres skat hvis du bare indberetter det som B indkomst honorar og de jo faktisk er medarbejdere så det er et elendigt råd. Man vælger altså ikke selv om ting er honorar eller lønmodtagerjob
Betaler du en lønmodtager som B honorar uden skattetræk vil du som  udgangspunkt hænge på al manglende skat og kunne få bod for brud på kildeskatteloven - også selv om du indberetter beløbet som honorar. Det kan være den eneste løsning lige nu, men den er med klar risiko for at du skal betale en masse skat, for det er langt fra sikkert dine medarbejdere mener de skal rode med indberetning og skatteindbetaling af deres løn fra dig.

Gør du intet-  vil du have betalt sort- og selv blive pålignet skatten + ikke have fradrag for lønnen du betalte sort, så du skal ha det i orden.

Jeg tror ikke helt jeg har forstået, om du har udbetalt dem deres fulde løn eller tilbageholdt noget til skat når du skriver som du gør

Hvis du ikke har tilbageholdt skat, så har du jo et problem - da du jo så ikke KAN indberette som løn med skattetræk med mindre de vil indbetale penge til dig som du så skal give til skat

Du kan godt indberette for en længere periode og du kan også vælge - i næsten alle lønsystemer og direkte i skat, hvor mange dages fradrag der skal medregnes hvis det er A indkomstmodtagere der bruger hovedkort hos dig - så de får deres fradrag for hele den periode du lader lønnen gælde (ex 1/7 til 31/12)

Jeg synes du kan være ude i noget der kan give dig problem men det kan være vanskeligt lige at finde en løn-kyndig der kan gøre det korrekt for dig her mellem Jul og Nytår. Det kan også indberettes for 2017 hurtigt inde i 2018

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:14

Hvis det er om det er om sort arbejde du mener, så hvis du undlader at indberette det til skat, er det at betragter sort arbejde.

Tilmeldt 23. Dec 17
Skrevet kl. 18:29

Tak for svarene

Nu ved jeg hvad jeg skal gøre.

Tilmeldt 23. Dec 17
Skrevet kl. 18:32

Den løn som de har fået har været beregnet efter skat.

dvs netto løn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13

Bilal.1:
Den løn som de har fået har været beregnet efter skat.

dvs netto løn.
sådan forstod jeg dig også men jeg forstår så ikke hvordan du har beregnet skatten. Du må jo så have brugt et bestemt antal dage for at få det fradrag du brugte korrekt? Det er jo ikke helt let bare at trække f.eks 37% skat for xx dage - hvis ikke man har samme antal fradragsdage. Har du gjort sådan, så skal du jo sørge for din indberetning bliver med helt samme antal dage og nok ikke angive bagud, da du jo vel ikke har indbetalt skatten, men beholdt den selv, efter at have trukket den

vh John H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)