Det er jeg nu ikke enig i. En af de væsentligste forskelle mellem et materielt aktiv og et immaterielt aktiv er, at et materielt aktiv, kan ses og mærkes, mens immaterielle aktiver ikke kan. et eksempel på et konkret aktivet er en computer. Et eksempel på et immaterielt aktiv er information. http://www.wisdombog.com/1/2014/07/materielle-immaterielle.html Et givent antal bitcoins kan altid sælges på børsen til præcis den aktuelt handlede værdi og det kan man gøre lynhurtigt og så er det likvider, hvilket er yderst håndgribeligt og materielt. Det er i mine øjne næsten stort set ligeså godt som penge i banken eller letomsættelige værdipapirer. Og er man potentiel kreditor, står det en frit for, at undlade at give kredit. Det andet du skriver er dog fint og ok, tak. |
Martin, du kan jo slå plat og krone med en bitcoin. Der er ikke udstedt fysiske penge og det må derfor være en immateriel rettighed.
En bemærkning til debatten om SKAT og deres håndtering og mulighed for at kontrollere transaktioner, så er udgangspunktet i Danmark et skattesystem baseret på tillid. Altså en forventning om at vi selv trofast selvangiver det vi skal. Her er det min opfattelse at reglerne om spekulation eller ej egentlig er ganske klare. SKAT har så ikke fulgt med tiden, hvor bitcoins og andre former for virtuelle coins er allemands muligheder i dag. Det vil nok tage "tid" inden den lander og man får lavet en international regulering af dette.