Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske opstart af krypto-invest-virksomhed, f.eks. ApS, med indskud af bitcoins/lignende - muligt? Metode?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke skatte ekspert, og jeg har ikke været skattepligtig i Danmark i næsten 20 år, så jeg er ikke up to date på reglerne.

men jeg tænker lidt at.

Der betales vel kun skat af profit, og profit kan kun fastsættes når bitcoins veksles tilbage til kroner.

Så længe bitcoin ikke veksles kan der ikke beregnes profit, og derfor ikke betales skat.

Min tanke er altså at så længe de ikke veksles kan de flyttes skattefrit ind i selskabet.

På den anden side ville jeg ikke blive overrasket over hvis danmark beskatter ikke realiseret gevinst. lol

I det tilfælde så løber man da ind i et problem med aktierkurser der går op og ned før de sælges.

Eksempelvis hvis jeg har en aktie som stiger. Så bliver jeg beskattet.

Så falder den igen og jeg sælger med tab.

Så er jeg blevet beskattet af en gevinst der aldrig har været realiseret, og jeg sidder med et dobbelt tab.

En revisor vil kunne give helt lart svar på dette.

Igen så er der alternativet om at føre dine bitcoin til person eller firma i udlandet som ikke er skattepligtig, for så at føre dem tilbage til selskabet.

Eksempelvis kunne du stifte selskab et sted som i hong kong. Der er der ikke skat på såkaldt capital gains, så hvidt jeg husker.

John H. Har du nogen input til beskatning af ikke realiseret gevinst i danamark ???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03

no brain:

Der betales vel kun skat af profit, og profit kan kun fastsættes når bitcoins veksles tilbage til kroner.

Så længe bitcoin ikke veksles kan der ikke beregnes profit, og derfor ikke betales skat.

hvis BTC er erhvervet som investering - så siger skat at der er skat af profit korrekt? https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2017/skat-ved-investering-i-bitcoins 

Hvis man lade dem overgå fra privat eje til selskabskapital er det = salg, og udløser profit (ganske som hvis private aktier overgik til selskabskapital - dermed slap man ikke for gevinst på aktien)

I selskaber beskattes  aktier mm lagermæssigt (modsat privat ejede aktier for at holde os til dem) men i alle fald:

Jeg forestiller mig også, at en kapital der står i en udenlandsk valuta - og her i BTC og ikke er vekslet til DKK - må skulle reguleres årligt? Ellers ville det jo være et hul, hvor man kunne stifte et A/S med ½ mio DKK i aktiekapital, som jo er kreditorers sikkerhed - og dagen efter kunne den være 50 kr - hvis nu det gik helt galt med den underliggende - ikke vekslede - valuta.

Her må der vel skulle ske en regulering af kapitalen ultimo - ellers tror kreditorer, at der er en værdi af ½ mio som sikkerhed, men den er 50 kr i stedet

Tilsvarende hvis BTC steg til de 10 dobbelte, så forestiller jeg mig vel også at det skal afspejles i kapitalen, at den nu har en værdi af 5 mio frem for 500.000 som ved stiftelse-.

Jeg kan ikke overskue, om en stigning af selskabskapitalen fra ½ mio til 5 mio kan gøres uden denne bogføres som indtægt og udløser selskabsskat - når selskabskapitalen er i en anden valuta end DKK og stiger voldsomt (nok underordnet om det var USD eller BTC der gjorde at kapitalen var 10 gange mere værd) Jeg ville TROR (Whiskey??) at der ville være en gevinst der skulle selskabsbeskattes med 22%

Personlig skat udløses ikke før end selskabet sælges/lukkes - men til den tid falder der jo så en personlig skat på forskellen mellem den oprindelige kapital (sat i DKK eller USD) og den gevinst der udløses ved lukning

Om det betaler sig at stifte i HK og forhold omkring hvor man så har sin bopæl og driver selskabet fra (ex fra DK), er nok mere kompliceret end vi skal rode det ind her. Selskabskat var der ikke den gang jeg drev virksomhed i HK og jeg ved ikke om det er ændret (siden 2010)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 02:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor vælger du den bevægelig vej og prøve undgå Skat?

Det er dårlig stil af dig.

Du burde støtte velfærdssamfundet i stedet for undgå det.

En dag bryder velfærdssamfundet sammen på grund af typer som dig.

Som om du aldrig har fået du, boligstøtte , kontanthjælp osv .. Det er velfærdssamfundet der betaler det... har du tænkt på det ??

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Hvorfor vælger du den bevægelig vej og prøve undgå Skat?

Det er dårlig stil af dig.

Du burde støtte velfærdssamfundet i stedet for undgå det.

En dag bryder velfærdssamfundet sammen på grund af typer som dig.

Som om du aldrig har fået du, boligstøtte , kontanthjælp osv .. Det er velfærdssamfundet der betaler det... har du tænkt på det ??

Hold kæft en gang sludder du har gang i her.

Ja det danske velfærdssamfund er ved at dø, men det er ikke fordi folk gemmer sig for skatt.

Det er fordi hundredtusindvis af danske sofa bumser samt en flod af imigranter forventer vi betaler for deres liv og ophold ved at de suger alt kapital ud af statskassen.

Folk med en hjerne og penge på lommen er trætte af dette, så de vælger enten at snyde i skat, eller flytte til udlandet.

Bliver morsomt at se hvordan alle de danske sofa bumser og imigranterne skal få deres liv til at køre rundt når alle dem der faktisk tjener penge er flygted ud af landet fordi der er trætte af at betale for festen.

Lad være at kaste skylden på dem der stikker af. De har god grund til at stikke af.

Kast skylden på dem der udnytter systemet og malker det, når de fint ville kunne klare sig selv uden

Du kan finde vidoer på youtube med imigranter der klager over de i deres flygninge lejr kun har en gamle nokiaer, og ikke iphones.

Og danske sofa bumser der klager til ekstra bladet over de kun modtager 18k om måneden.

LOL

Dette er en af de største grunde til JEG personligt flyttede fra danmark.

Det virkelig problem er at de få folk der VIRKELIG trænger hjælp, er blevet en minoritet iblandt dem der modtager hjælp. Og det er ikke Ok.

Vedr den store imigrationskrise i EU, så må vi lige huske at alle de imigranter der kommer til Danmark, er økonomiske imgranter, og ikke flygtinge. Der er ikke krig i det EU land de kom fra før de valgte at komme til Danmark, Tyskalnd eller sverige.

De valgte disse lande udelukkende fordi det er der de kan få flest sociale ydelser. De malker systemet, og det samme er der mange danske sofa bumser der gør.

Tag ikke fejl. Jeg er FOR et velferdssamfund. Men det bliver mere og mere uholdbart fordi det tiltrækker for mange folk der egentlig ikke trænger.

Så ja velverdsamfundet vil en dag bryde sammen. Men det er ikke pga typer som Martin, ingeniør som du beskylder ham for. Det er sikkert ham der har hjulpet med at give DIG penge da du fik boligstøtte og kontanthjælp. Så hver lidt taknemelig.

Det vil byde sammen pga danske sofa bumser og økonomiske imigranter der malker systemet fordi der er dovne og heller vil nasse end at arbejde.

Tvivler meget på dette er en snak der kan forblive sober, og desuden et komplet off topic. så vil ikke deltage yderligere i denne debat.

Til dem der VIRKELIG har brug for støtte fra staten. Ikke bliv fornærmet. Min kritik er ikke rettet mod dig/jer.

God jul til alle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52

no brain:

Ja det danske velfærdssamfund er ved at dø, men det er ikke fordi folk gemmer sig for skatt.

Det er fordi hundredtusindvis af danske sofa bumser samt en flod af imigranter forventer vi betaler for deres liv og ophold ved at de suger alt kapital ud af statskassen.

Folk med en hjerne og penge på lommen er trætte af dette, så de vælger enten at snyde i skat, eller flytte til udlandet.

Bliver morsomt at se hvordan alle de danske sofa bumser og imigranterne skal få deres liv til at køre rundt når alle dem der faktisk tjener penge er flygted ud af landet fordi der er trætte af at betale for festen.

Lad være at kaste skylden på dem der stikker af. De har god grund til at stikke af.

sikke fint Julehumør man bliver i ved at tro man har mere indsigt end alle andre og flytte ud. Du har naturligvis ret i at ikke alt er andedam og idyl, men ellers er du ude i et overdrev du ikke kan bunde i. Der er masser af meget velfungerende ting ved det danske velfærdssystem og masser af ganske almindelige hårdt arbejdende og selvstændige danskere, der frejdigt betaler deres skat helt efter reglerne, og tilmed som ikke er så sure over det.

Nu har jeg så også været MEGET i HongKong og ja de har jo også fordele og det er en dejlig by (i alle fald den halvdel af året hvor vinden ikke fylder den med forurening fra sydKina, men du ved også hvor mange HongKong Kinesiske mænd der bor i lejekaserne med selvvalgte tremmer for vinduerne,flere i samme værelse osv - så der er nu også lidt at tage fat på, selv i HongKong. Der som så mange andre steder er det væsentligt morsommere at være rig end fattig. Det er det også i Danmark, nok mere lige, men der er nu stadigt ganske så stor forskel herhjemme

Lad nu Julefreden sænke sig lidt. Danmark er overordnet set både et rart sted at bo og i næsten alle ratings, faktisk også et ret godt sted at starte forretning i. Vi er bare pytlille - men har nogle giganter faktisk (og selv i nyere tid udvilkes sådanne - Bestseller ville være oplagt at nævne). Ofte sammenligner folk Danmark med langt større lande - men vi er ca som Los Angeles i befolkning så ud fra det, gør vi det ikke så ringe. Vi savner lidt flere nye der bryder igennem type Bestseller og Vestas, og der kan gøres ting ved skattesystem og meget andet, uden vi dog overhovedet behøver skamme os Wink

god Jul John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

no brain:

sikke fint Julehumør man bliver i ved at tro man har mere indsigt end alle andre og flytte ud. Du har naturligvis ret i at ikke alt er andedam og idyl, men ellers er du ude i et overdrev du ikke kan bunde i. Der er masser af meget velfungerende ting ved det danske velfærdssystem og masser af ganske almindelige hårdt arbejdende og selvstændige danskere, der frejdigt betaler deres skat helt efter reglerne, og tilmed som ikke er så sure over det.

Nu har jeg så også været MEGET i HongKong og ja de har jo også fordele og det er en dejlig by (i alle fald den halvdel af året hvor vinden ikke fylder den med forurening fra sydKina, men du ved også hvor mange HongKong Kinesiske mænd der bor i lejekaserne med selvvalgte tremmer for vinduerne,flere i samme værelse osv - så der er nu også lidt at tage fat på, selv i HongKong. Der som så mange andre steder er det væsentligt morsommere at være rig end fattig. Det er det også i Danmark, nok mere lige, men der er nu stadigt ganske så stor forskel herhjemme

Lad nu Julefreden sænke sig lidt. Danmark er overordnet set både et rart sted at bo og i næsten alle ratings, faktisk også et ret godt sted at starte forretning i. Vi er bare pytlille - men har nogle giganter faktisk (og selv i nyere tid udvilkes sådanne - Bestseller ville være oplagt at nævne). Ofte sammenligner folk Danmark med langt større lande - men vi er ca som Los Angeles i befolkning så ud fra det, gør vi det ikke så ringe. Vi savner lidt flere nye der bryder igennem type Bestseller og Vestas, og der kan gøres ting ved skattesystem og meget andet, uden vi dog overhovedet behøver skamme os - lige så lidt som de der flytter andre steder hen og lever i andre systemer generelt behøver skamme sigWink

god Jul John H

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

no brain:
Til dem der VIRKELIG har brug for støtte fra staten. Ikke bliv fornærmet. Min kritik er ikke rettet mod dig/jer.

Hej alle,

Tusind tak for alle kommentarerne. Jeg syntes at det er ekstremt groft at jeg skal beskyldes for at ville undergrave velfærdssamfundet. At jeg overhovedet tænker på at stifte et selskab er bl.a. fordi så VIL DER BLIVE BETALT SKAT - i modsætning til nu, hvor der ikke bliver betalt skat, der er ingen kontrol og ingen myndigheder ved hvad jeg ejer i kryptovaluta. Og sådan er det for alle der ejer kryptovalutaer i DK. Desuden så HAR JEG ALLEREDE betalt skat en gang, før jeg købte krypto-valutaerne. Hvorfor skulle jeg være interesseret i betale dobbelt-skat (tvunget realisation) bare fordi en herinde beskylder mig for at undergrave velfærdssamfundet? Spørgsmålet er bl.a. om værdierne kan skydes ind direkte - uden tvungen realisation til DKK (=tvunget salg). Og det kunne være et passende spørgsmål til bindende svar fra skat...

Iøvrigt er det med at undergrave og ødelægge velfærdssamfundet en opgave som danske politikere, især dem fra den røde fløj, klarer helt fint selv, som tingene kører lige nu med ikke-vestlige immigranter/udlændinge i tusindvist der koster - var det ikke mindst 33 mia om året? Desuden er der efterhånden utallige ting der ikke fungerer i DK, så flere og flere af dem der har en hjerne, har ikke lyst til at bo her - mange tager f.eks. til Schweitz eller andre attraktive lande - som no brain korrekt skriver. Dem der alligevel bor her, gør det så alligevel pga familie osv, men det er klart at ingen som har arbejdet hårdt har lyst til at blive dobbelt-beskattet når så mange i DK får penge for intet at gøre og bureaukratiet i DK er enormt, retsikkerheden på nogen områder ikke-eksisterende, politiet fungerer slet ikke - spindoktor-kulturen i embedsværket i DK har kronede dage, når man har SÅ mange ansatte til at sørge for at fordreje sandheden om DKs stats lave vækst og lave vækstudsigter, der betyder at om 20 år er vi formentligt ikke specielt meget et velfærdssamfund, fordi væksten mangler.

Mht. krypto-invest-selskabet og når alt andet er sagt, så tror jeg at jeg her i tråden har fået nok info til at kunne forberede en skrivelse og måske prøve at få bindende svar fra skat. Men de 5-10.000 kr/året i selskabsomkostninger betyder også at jeg måske skal op på lidt flere penge før det rigtigt kan betale sig, så de faste omkostninger ikke æder for meget... Der kommer vist også noget fra skatterådet i starten af 2018 omkring skat på kryptovalutaer - den viden vil falde på et tørt sted, da alternativet er at folk ikke betaler skat af disse gevinster men f.eks. overfører til virtuelle debit-kort og handler online for avancerne... Måske også en mulighed hvis ikke den danske stat tager sig sammen og hjæjper folk som egentligt godt vil betale skat ærligt, men som ikke orker pga. bureaukratiet, omkostningerne ved at blive slagtet af skat for banale fejl osv...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Når Bitcoins anvendes som kapital, er der så ikke en risiko for, at man beskattes af den gevinst man har haft som privat investor i BTC inden, eller kan være sikker på at den værdi ikke beskattes ved stiftelsen?

Jo. Det vil være den klassiske diskussion om spekulation eller ej. Jeg er derfor heller ikke enig med Martin i, at SKAT ikke ved hvordan Bitcoins skal behandles skattemæssigt. At bede om et bindende svar giver heller ikke et svar som kam bruges generelt. Hvad en person har af bitcoins kan være erhvervet som spekulation og en andens bitcoins erhvervet uden tanke om spekulation. 

Cookie - John Hannover:

2 Vil man skulle regulere kapitalen løbende - eller som minimum ved årsregnskab (jeg tror ja, for ellers ved jo ingen om der faktisk i DKK er kapital værdi?)

Nej, det vil jeg ikke mene. Nylig ændringer gjorde det valgfrit om man løbende ville regulerer værdien af de immaterielle rettigheder. Det må man sige at bitcoins er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46

Whiskey:
. Nylig ændringer gjorde det valgfrit om man løbende ville regulerer værdien af de immaterielle rettigheder. Det må man sige at bitcoins er.
jeg ville have troet mere som krügerrand end immateriel rettighed - men du kan sagtens ha ret

Jeg vil stadigt sige det må være ubehageligt for en revisor at afgive erklæring med høj grad af sikkerhed for noget der har vist det 1 time efter kan være 35% mindre værd en den lovpligtige kapital - og der skal måske være nogle revisorer der gerne er fri?

Synes også det er noget usikkert for kreditorer, i det omfang man mener kapitalen har betydning, at den uden det skal fremgå af regnskabet kan have en konkret handelsværdi på måske kun 5% af den oprindelige. Jeg er IKKE mod BTC - de kan være spændende - men synes der er et problem eller to

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:25

Krügerrand er i modsætning til bitcoins ikke virtuelle. De er jo ganske håndfaste. Bitcoins opfylder alle betingelserne for at være en immateriel rettighed. Som nævnt er det frivilligt om man vil opskrive dem. Hvis de taber værdi så har man formentlig omvendt en forpligtigelse til at overveje nedskrivning og herunder være stadigvæk være opmærksom på kapitaltabskravet i selskabsloven. 

Jeg vil ikke tro at revisor vil have større udfordringer ved at vurderer bitcoins. Man vil tage handelskursen på det tidspunkt vurderingen laves. Der er trods alt et nogenlunde reguleret marked at basere den på. Samme usikkerhed kan man jo finde på aktier der bliver solgt på børserne. Og lettere end dem der smider værktøj mv ind i et selskab. Det er jo alene et spørgsmål om værdien er tilstede på stiftelsestidspunktet. Hvad der måtte ske af ændringer sidenhen skal revisor ikke stå på mål for. Der skal stifteren.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)