Grund til jeg siger at nogen banker tillader det og andre ikke er fordi de kan aldrig rene 100% sikker på det er fra lovlige handler .. |
Beklager forsinket svar, har haft småtravlt og jeg kunne se på jeres links at jeg godt lige ville læse lidt op, før jeg svarede, men nu er der fred og ro...
Super, mange tak... Jeg vil overveje bindende svar fra skat, problemet er dog at det virker som en utroligt lang og tung vej og måske ved skat ikke engang selv endnu hvad de skal svare... Ikke just opmundrende, når min mening egentligt var bare at være ærlig, betale skat, spare op i selskab og få klare linjer... Nuvej.Cookie - John Hannover:1 du bør faktisk overveje bindende svar fra skat. Hvis crypto er en del af selve erhvervsgrundlaget så kan det fungere men hvis skat ikke ser det som det, så er det meget vanskeligt http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html Området er nyt og præcedens ikke voldsomt kendt - så få bindende svar fra skat
Du forklarer heller ikke hvordan du vil indskyde cryptoværdierne - Du kan ikke bruge dem som stiftelseskapital vil jeg mene . uden revisorerklæring som minimum og selv det er jeg ikke sikker på er ret let, jeg tror ikke dagskurs bare vil række men igen - der er ikke meget præcedens
Super, mange tak... Det med lovpligtig arbejdsskade, syntes jeg godtnok også lyder utroligt besværligt, for et firma som bare har samme adresse som mig selv og hvor jeg sidder om aftenen/weekenden og laver lidt... Nå, men tak, jeg vil tænke over det... Også nyt for mig, at det koster et par tusinde kr med en erhvervsbank-konto... Det er godtnok ikke let at være iværksætter i DK, kan jeg se... Fint link, tusind tak.Cookie - John Hannover:2 stift og regn så med lidt faste omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html
Jeg mener at have set at nogen firmaer ikke viser deres omsætning - kun bruttofortjenesten. Det syntes jeg er en god ting, især når man er lille og ikke vil have at andre skal vide for meget om ens selskabsforhold... Når man bliver større, betyder det mindre at andre kan se det hele, syntes jeg... Fint nok med omregning af aktiver og passiver til DKK og lagerbeskattes, det regnede jeg også med... Det er ikke min tanke at tage løn ud, før der er evt er tjent rigtigt mange penge - alternativt er det fint nok, hvis det går konkurs, så har jeg lært noget "gratis" (fordi hele indskuddet i forvejen er fortjeneste på krypto-handel)...Cookie - John Hannover:3 regnskab og hvad der offentligøres afhænger af flere tal, omsætning, balance og ansatte. Omsætning er salget og det kan op til ret høje grænser godt indholdes i bruttoavance men beholdninger aktiver og passiver = værdi af BTC som skal omregnes til DKK og lagerbeskattes hvert år skal være offentlige
Ud over lagerbeskatning med 22% af gevinster (eller udskud minus ved tab) vil der så være skat for dig selv som løn og du kan ende i topskat med det meste før eller siden - men jo i første omgang klare dig med selskabsskat- men IGEN få enten bindende svar fra skat eller råd fra en revisor der tør tage fuldt ansvar for hvad der er klogt for dig
Det forstod jeg ikke... Hvad tænker du vil blive ændret fremover, måske?Cookie - John Hannover:Endeligt tror jeg ikke skattereglerne som de er idag for private med personlig skat af gevinst og ligningsmæssigt fradrag for tab, nødvendigvis gælder så lang tid, der ses på hele området i skatterådet