Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har enkeltmandsvirksomhed men søger råd om APS eller andet kan betale sig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Jeg driver idag enkeltmandsvirksomhed som fodterapeut , dvs jeg har CVR nr men min branche (fodterapeut) er momsfritaget.

Jeg har en årsomsætning på ca 500.000 kr og stortset ingen udgifter andet end ca 15.000 kr om året i varer.

Dette betyder så at stortset al min omsætning bliver indkomstbeskattet.

Kan det betale sig for mig at oprette APS eller indgå i virksomhedsordningen, eller hvad vil kunne betale sig så jeg undgår de høje b-rater og evt kunne spare op i virksomheden for dererfter måske at blive beskattet med en lavere skatteproccent når året er omme ? 

Findes der mon en løsning der vil kunne give mig selv lidt mere i den sidste ende Stick out tongue

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Få din finansiering inden for 48 timer
Jeg er en person, der tilbyder udlån penge til nogen af god molaritet, der ønsker at erhverve for at gøre god brug. Vær venlig mig
kontakt for mere information om mine betingelser.
Hvis du er interesseret, bedes du venligst kontakte mig: contact@pret-investissement-europe.com
Min whatsapp nummer: +33 6 44 69 59 61
web: https://www.pret-investissement-europe.com/#googtrans(en)
tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38

Der er som ingen måde der kan gøre du får lavere samlet beskatning alt i alt, men du kan, både ved at benytte VSO og ved at drive det i selskabsform, spare op i virksomheden - til selskabsskatteprocent (og samme aconto i VSO så på den led måske lettere)

Det har jo så først og fremmest betydning i forhold til at fordele indtægt så du ikke nogen år har for lidt og andre år betaler topskat. Med din omsætning lyder det meget som at du præcis IKKE betaler topskat trods alt, og så er det generelt fornuftigt nok at bare betale bundskatten løbende - de der ca ialt 41% af alt over dit fradrag og 8% af den del der ligger inden for fradraget.

Ellers pukler du bare penge op til senere at få dem ud med topskat

ER du tilfreds og risiko dækket nok i personlig virksomhed, så brug VSO, som du tilmed kan vente med at beslutte til efter året er slut og du ved OM du røg i topskat med noget (og her kan jo så overveje ratepension for ca 50 t der kommer i ly for topskat - inden VSO - for VSO er mere kompliceret og kan kræve revisorhjælp og ApS jo lidt samme + krav om offentligt regnskab og lovpligtig arbejdsskadeforsikring mm som kan være lidt dyrere

At du ikke får lavere skat når året er omme, gælder både vor VSO og for ApS med den lille finte, at i ApS KAN du tage løn op til topskattegrænse og så udbytte op til 27% grænsen (som jo er oven i selskabsskat i så fald) og dermed have ca 50.000 mere til bundskat, forudsat du ikke har andenaktieindkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spam. Jeg vil gerne låne 500.000 kr til en rente på 3%

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 19:37

I like the sarcasm 👍

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:43

John svarer fint og uddybende.

Den korte konklusion er Nej.

Du kan - i din situation - næppe få det mere optimalt end du har det nu.
Du sparer både ift. forsikring og revisor.
Og man kan grundlæggende ikke slippe billigere i skat ved at bruge ApS (undtagen specialtilfælde, typisk hvor årsindkomst svinger en del over hhv. under topskatteloft).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)