Hej Jeg ønsker ikke at brænde inde med et for stort lager den 31/12, men min leverandør løber snart tør for nogle varer som jeg bare må have. Så jeg har aftalt med dem at jeg lægger ordren hos dem nu her, og så bliver varene først leveret i det nye år. Jeg skal dog overføre pengene til dem nu her, så de er sikre på at jeg rent faktisk ønsker ordren. Dvs. at jeg først får leveret varene i det nye år, og som webshop må man jo først trække pengene når ordren er sendt. Så bilagsdatoen bliver i dette år, men forfaldsdatoen bliver først i det nye år, da det først er der ordren bliver leveret. Vil det kunne lykkedes på den måde, så varene jeg køber ikke kommer til at stå som lager i dette igangværende år? :-) |
Nej de vil skule medregnes som lager ikke ankommet når du trækker købet fra - men det går jo lige op -
Om du har pengene i banken eller i de varer der er under transport eller ikke ankommet men betalt er jo samme og om du ikke tager dem som varer under vejes - så ville du jo have et tilgodehavende for dem så du kan ikke få fradrag for købet i år og så ikke skule tage samme beløb ind som værdi
vh John Hannover