Hej Amino'er |
Du skal have en revisor ind over til at vurdere værdien af aktiv(erne) til de 40.000 og afgive en erklæring på at de er det værd.
Hej Amino'er |
Hmmm... Så skal jeg vel også have hver gang en revisor ind og vurdere årsrapporterne med hensyn til aktiver og passiver. |
Ved stiftelse med værdier frem for kontanter skal der revisor erklæring til altid vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Super brugbart svar :) Skulle jeg eventuelt stifte et IVS istedet så jeg undgår revisorerklæringen, hvis man kan det? (De 30.000 kr. i kontanter bliver senere brugt på aktiver i selskabet og i sidste ende vil der være et par få tusinde kroner til drift i selskabet, så alle skillinger tæller) |
Det er jo en mulighed ja - men hvad med aktiverne - har du dem i personlig form vil de udløse skat alt andet lig hvis de skal ind i IVS - og du skal jo så også bruge penge i det IVS for at købe aktiverne ind fra dig selv - ud over de 30.000 kr kontant du skal bruge - og og og vh John Hannover |
Hvis planen er at få et aps så overvej om du personligt kan låne pengene til at stifte et aps. Når aps er stiftet bruges kontanterne til at købe dine aktiver. Du betaler herefter dit lån tilbage. Kan i princippet gøres på et splitsekund. |
Så det du siger er at jeg personligt skal låne selskabet 20.000 kroner og dermed har den en selskabs værdi på 50.000 med de i forvejen 30.000 cash. Efterfølgende skal jeg så placere mit personlig aktiv i selskabet (40.000) og dermed er selskabsværdien nu 90.000 kr. hvor efter jeg tilbagebetaler mig selv de 20.000 kr. igen, hvor så jeg ender selskabs kapitalen at på 70.000 kr.? https://indberet.virk.dk/saadan-dokumenteres-kapital
|
Jeg tror der menes - Du har 30.000 selv. Lån personligt 20.000 (eller 25.000) stift ApS med 50.000 i kapital - Køb nu med ApS pengene dine aktiver - de penge du så får i hånden personligt for aktiverne - betaler du nu lånet tilbage med vh John H |
Sikke en hjerne vrider ;) De 30.000 kroner som er det oprindelig indskud står der stadig kontant, + aktivitet med værdi til 40.000 (blev købt for 20.000 kr.) = 70.000 kr selskabs kapital. Tusind tak for alle de gode svar jeg har fået :) |