Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget regnskab skal SKAT have.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkeltmands virksomhed, har cvr nummer , ikke moms registrede, sælger for max 50.000 kr om året på nuværende tidspunkt.

hvad med regnskab,?
skal skat have regnskab eller skal man bare udfylde en rubrik på ens selvangivelse.?
Skal varer lageret tælles op.?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave et komplet skatteregnskab med underliggende bogføring baseret på bilag.
Det skal du opbevare i ca. 6 år (med mindre det er ændret).
Du kan ikke opgøre dit regnskab uden at kende dine omkostninger.
Du kender ikke dine omkostninger hvis du ikke kender dit lager (og dine øvrige, afstemte balanceposter).
På basis af dit skatteregnskab skal du indberette de fornødne tal til SKAT.
SKAT KAN kræve at også se dine regnskaber og bilag, men det er ikke sikkert at de kræver det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Larsen2:
En enkeltmands virksomhed, har cvr nummer , ikke moms registrede, sælger for max 50.000 kr om året på nuværende tidspunkt.


hvad med regnskab,

du skal føre regnskab som alle andre enkeltmands med større omsætning, indtægter minus fradragsberettigede omkostninger (ikke alle er - visse kan være delvist privat, eller gaver, repræsentation osv) = resultat som du skal bruge til udvidet selvangivelse i nogle rubrikker som afhænger af omsætning og som du kan se her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

Du skal beholde regnskabet og alle bilag 5 år og fremlægge det på forlangende, ellers ikke

Larsen2:
Skal varer lageret tælles op.?

Ja helt klart, ellers kan du jo slet ikke lave regnskab. Det du køber er ikke en udgift før det er solgt/brugt så værdien af dit varelager er vigtig da det jo skal reguleres så du ikke har fradrag for indkøbet af det - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

Ligeledes skal du have en liste over alle aktiver du evt har købt og afskrevet, da du ved lukning eller omdannelse skal redegøre for dem og købe ud igen

Overvej min bog "Introduktion til regnskab" i dette link til dit firma - som let læst kører dig gennem det mest basale, når du selv vil klare tingene, og brug f.eks. www.dinero.dk

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)