Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til opstart af restauration

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer - dette spørgsmål henvender sig især til de af jer, der ved lidt om restaurationsbranchen.

Jeg sidder idag i uopsagt stilling i en branche langt væk fra restaurationsbranchen. Jeg får min fede faste hyre for et job jeg er kørt sur i. Det er sikre gode penge, men penge er ikke alt. Jeg har en drøm om at starte et spisested.!!!

Det spisested jeg vil åbne skal ligge et sted på Fyn. Konceptet ligger godt gemt oppe i min hjerne - og kan selvfølgelig ændre sig alt efter hvilket sted man finder. Allerede her i overvejelsesfasen render jeg ind i "problemer" - og har brug for lidt input. Jeg har søgt med lys og lygte efter ledige lokaler på Fyn. Det vrimler mildest talt ikke. Jeg leder måske de forkerte steder...på div. ejendomsmægleres sider for erhverv og på nogle af de få erhvervportaler der findes med ledige lokaler. Oftest kommer der nærmest kun 0-2 hits. Måske er det ikke sådanne steder ledige lokaler sættes til leje? Hvor skal man lede...skal i stedet finde det sted man ønsker og spørge ejeren om han ikke snart skal på pension? 

Når det så er sagt....lad os sige man finder et egnet sted...et sted hvor der har været drevet restauration - så er det helt sikkert, at der vil skulle laves en masse om, så stedet bliver designet efter mine ønsker. Hvem tager man fat i....findes der eksperter i restaurationer, der kan holde en i hånden ift. at finde leverandører af inventar mv og som kender til alle de forhold, der gør sig gældende i branchen? 

Kan nogen komme med inputs eller stikord eller links?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter 6 år i restaurationsbranchen som medejer kan jeg fortælle, at det vil være alt for dyrt at indrette nye lokaler til restaurationsbrug.

Det er selvfølgelig også dyrt at købe en igangværende forretning, men der får du trods alt både omsætning og køkkenindretning med og det plus at myndighederne har godkendt både køkken og øvrige faciliteter, såsom toiletter m v til restaurationsbrug. Du vil normalt kunne købe med en udbetaling og afvikling af rest over måske 10 år.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 22. Nov 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jørgen.....men det jeg egentlig mest søger svar på er, HVOR man opdriver ledige restaurationslokaler....Kan se at du bor i det københavnske område, hvor det øjensynligt vrimler med steder der åbner og lukker hele tiden. Det er umiddelbart ikke tilfældet på Fyn...

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er sikkert flere ledige forretninger/lokaler i københavnsområdet, men da jeg googlede restauranter fyn, fremkom bl. a. følgende: 

http://restauranthandel.dk/da/restauranter/fyn

som havde 5 restauranter til salg, men der var også flere muligheder.

Jeg ved ikke hvor du har prøvet, men prøv det forslåede.

Du skal ikke regne med at nogen annoncerer med lokaler som evt. kan anvendes til restauration.

Hvis du vil indrette et lokale selv fra bunden, er der kun den mulighed at du finder et stort lokale, beder mægler eller sælger undersøge om der kan indrettes restauration i lokalerne, forespørger bygningsmyndighederne og bevillingsmyndighederne om det samme.

Uanset hvad du vil indrette, er der normal tale om at du skal betale en afståelse af lokalet, hvis det ikke er udlejer selv som står for udlejningen.

Indretning og afståelse kan tilsammen blive dyrere end det vil være at købe en eksisterende forretning.

Hvis du googler som anført, er der også sider hvor du kan sætte søgeannoncer i efter det du gerne overtage.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)