Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet enkeltmandsvirksomhed - Regnskab 2017 (Intet salg endnu) - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Overtager pr. 1/1-18 et lejemål hvorfra jeg skal drive butik. 

Har derfor ikke haft nogen indtægter endnu, men dog udgifter for ca. 40.000,- eks moms (Depositum, småindkøb af inventar, regnskabs-program, kontorartikler osv...), og der vil komme mere på i løbet af december.

Der er ikke noget varelager endnu, da jeg tænker at det er nemmere rent regnskabs-mæssigt at vente med at købe det ind til januar 2018.

Men er der ting jeg skal være opmærksom på skal meldes nogen steder her i 2017 i forbindelse med regnskabet? Tænker skat og lignende. Ved moms først afregnes til marts, men er bange for om jeg misser noget i forbindelse med regnskabsåret 2017, der senere kan vise sig at være en fejl.

Enkeltmandsvirksomheden er konverteret fra et PMV pr. 1/12-17 og der har ikke været drift i cvr-nummeret før dette.

Mvh Mika

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mika

Depositum er et tilgodehavende, du har hos udlejer og har som sådan ikke noget med det skattemæssige resultat at gøre.

Dine småindkøb, regnskabsprogram mv. er der fradrag for.

Vær opmærksom på, om det er noget, der kan afskrives skattemæssigt (inventaret).

Du skal selvangive via tast-selv senest 30. juni 2018.

Tror ikke du skal være så bange for at misse noget - men hvis du har brug for en revisor, må du skrive ;)

God vind :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mika

De driftrelaterede udgifter du har haft, kan du trække fra i din personlige indkomst - dog ikke depositum mrjjensen skriver. Jeg er bogholder, og tænker umiddelbart at du kommer ret langt for en time eller halvanden, hvis du gerne vil have det kigget igennem af en fagkyndig Smile Du råber bare højt. God aften

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Bruger Dinero Pro og den tilhørende skattepakke, så der er (umiddelbart) styr på bogføringen...

Mit spørgsmål var primært om der var noget der skulle indmeldes her i 2017 for aktiviteterne i dec. 17...

Moms og skat er jo først i 2018, så regnende ikke med det, men ville lige være på den sikre side :-)

Tak for jeres svar.

Mvh Mika

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent til januar.

Skat plejer at se efter, hvorfor du har -

Er du allerede momsregistreret? Så husk angive 0 moms for december måned.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset du tager det som 2018 hvis du mener skat (som Amadeo er inde på) ville stille ? til kun udgifter og ikke indtægter i 2017 (jeg tror ikke det er farligt så længe du kan vise dit formål er indtjening og overskud på sigt og din moms skal høre til ret kvartal), så skal du angive udvidet selvangivelse for 2017 - uanset udgifter eller 0, når du har haft først PMV og så enkeltmands, og ja du skal også 0 indberette moms hvis ikke moms, og ellers den moms du har i regnskabet. Der kan du få spørgsmål til kun købsmoms som Amadeo er inde på, men det kan du bare ignorere, det er blot en reminder til dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)