Overtager pr. 1/1-18 et lejemål hvorfra jeg skal drive butik.
Har derfor ikke haft nogen indtægter endnu, men dog udgifter for ca. 40.000,- eks moms (Depositum, småindkøb af inventar, regnskabs-program, kontorartikler osv...), og der vil komme mere på i løbet af december.
Der er ikke noget varelager endnu, da jeg tænker at det er nemmere rent regnskabs-mæssigt at vente med at købe det ind til januar 2018.
Men er der ting jeg skal være opmærksom på skal meldes nogen steder her i 2017 i forbindelse med regnskabet? Tænker skat og lignende. Ved moms først afregnes til marts, men er bange for om jeg misser noget i forbindelse med regnskabsåret 2017, der senere kan vise sig at være en fejl.
Enkeltmandsvirksomheden er konverteret fra et PMVpr. 1/12-17 og der har ikke været drift i cvr-nummeret før dette.
De driftrelaterede udgifter du har haft, kan du trække fra i din personlige indkomst - dog ikke depositum mrjjensen skriver. Jeg er bogholder, og tænker umiddelbart at du kommer ret langt for en time eller halvanden, hvis du gerne vil have det kigget igennem af en fagkyndig Du råber bare højt. God aften
Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!
Uanset du tager det som 2018 hvis du mener skat (som Amadeo er inde på) ville stille ? til kun udgifter og ikke indtægter i 2017 (jeg tror ikke det er farligt så længe du kan vise dit formål er indtjening og overskud på sigt og din moms skal høre til ret kvartal), så skal du angive udvidet selvangivelse for 2017 - uanset udgifter eller 0, når du har haft først PMV og så enkeltmands, og ja du skal også 0 indberette moms hvis ikke moms, og ellers den moms du har i regnskabet. Der kan du få spørgsmål til kun købsmoms som Amadeo er inde på, men det kan du bare ignorere, det er blot en reminder til dig selv
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER