Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 2 ud af 19 (184 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Poloniex for altcoins

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Det kunne jo også være at kursen er drevet op af den eksplosive vækst i anvendelsen af valutaen,
du mener mindre end 1% som det er der bruges til handel er vækst i anvendelse?  jeg mener det er ren spekulation - men ja den kan da også sagtens forsætte - ingen aner det  men handels anvendelse som i guld og USD osv - det er der slet ikke i noget større omfang i BTC

Enig at ETN og begrænse hacking risk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg er hverken for eller imod Bitcoin, men jeg hører bare ikke rigtigt valide argumenter, for at det er anderledes end f.eks. guld. Begge dele er i sig selv ikke rigtigt noget værd, begge er der et begrænset udbud af, begge kan man ikke handle med i butikker, begge kan stjæles, begge kan bruges til hvidvask, betaling for lyssky ting osv. 

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har slet ikke imod Bitcoin, jeg er fan af bitcoin.

Jeg mener at bitcoin er fremtiden. Uden tvivl.

Men jeg understreger bare at den seneste tid hvor bitcoin har vokset unaturligt betyder at en boble er på vej.

Så er der også risiko for ens wallet kan blive hacket.

Ikke for langt tid siden blev en bank hacket for 64mio dollars = 4700 Bitcoins og det var en bank og ikke en normal bruger med par bitcoin i ens tlf.

Formålet med bitcoin skulle være en valuta hvor du kan handle med den ligesom DKK, euro og dollars.

Men det bliver den ikke brugt til p.t og den bliver primært brugt til spekulation og derfor har den vokset unaturligt.

Jeg vil klart anbefale ETF og andre værdipapir på en børs der følger bitcoin, i stedet for at have selve valutaen fordi der er risiko for man kan miste dem via hacking.

Jeg havde en del bitcoin som jeg solgte da ETF kom ud i market starten af 2017.

Jeg købte 10.000 værdipapir for 33 kr per stk som jeg solgte for 699 kr sidste uge per stk.

Grunden til jeg er gået ud nu er fordi jeg ved en boble er på vej.

Når boblen er overstået.. køber jeg op igen.

Så jeg er slet ikke imod Bitcoin..

Jeg siger bare en boble er på vej

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg vil tilføje en anden ting.

Afkast på ETF/børs papir er højere end selve bitcoinen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Guld har en meget lang aktiv historie i markedspris fastsættelse og anvendes også teknisk og smykkemæssigt og har slet ikke udsving der ligner BTC. Det som netop adskiller er volantilteten hvor BTC historisk har eksplosiv tendens og voldsomme udsving - sågar fra time til time med 10-20% op og ned, så ja de er spekulationsdrevne men ikke rigtigt sammenlignelige

OM der er en bobbel aner ingen - lige så snart en sådan konstateres - eksploderer ballonen ofte omg. og det er jo ikke sket - OM det sker her eller de mange tekniske beregninger der gik ved loft omk 17000 usd kan være rigtige ved ingen- 
Meget få spekulative sager vil have en evig stigningskurve. Teknikken er smart og blivende og der kan ligge store stigninger hvis BTC, som de er på vej ind i, bliver langt mere regulerede og kan indgå som reel valuta i div. sammenhæng

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes sgu det er fedt men alle de forskellige holdninger. Det er spændende. Det er bare svært for en halvgammel idiot :) Kan forstå ETF følger en given indeks eller måske en råvare men hvordan fungerer det i praksis ?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en ETF følger guld eller råvarer betyder det når guldet/råvaret falder eller stiger gøre det samme med ETF.


Så når en bitcoin falder i pris gøre det samme med ETF og hvis bitcoin stiger i pris gøre ETF også .


Det er det samme princip med guld/råvarer.

Men der findes også bull ETF som gøre det modsatte

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

når jeg læser anmelderes finder jeg kun dårlige anmeldelser

Side 2 ud af 19 (184 indlæg)