Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - konto i fremmed valuta

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en svensk konto til min webshop hvor udenlandske betalinger går ind på. Kontoen er i svenske kroner og det samme er indbetalingerne. Hvordan håndteres det i Dinero? Jeg kan ikke oprette en konto i anden valuta.

/Nicolai

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero kan ikke bogføre i andet en DKK. Hvis det er muligt for dig, kan du hver dag eller ved andre særlig festlige lejligheder overføre indbetalingerne til din danske bankkonto og så blot bogføre dette som din indtægt i DKK. Der må ikke gå for længe imellem, idet du så skal kursregulere. Spørg eventuelt deres support. Måske var det tid til at skifte regnskabsprogram? Se en liste her: www.regnskabsprogrammerne.datakons.dk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være sikker - kan jeg ikke umiddelbart se hvorfor Dinero ikke skulle kunne håndtere det. 

Man kan sagtens oprette faktura i anden valuta https://dinero.dk/support/hvordan-fakturerer-jeg-anden-valuta/ 
Samme sted vælger man hvilken beholding - hvis man der vælger en ny beholding - svensk bank 

så vil pengene indgå i svensk bank og debitor vil også være korrekt udlignet

Man kan ikke lave årsafslutning uden at skulle kursregulere - men det mener jeg ikke der findes noget som helst program der kan - men det er ved årsafslutning blot

Bogøres i anden valuta og betaling modtages i DKK laves blot løbende kursregulering https://dinero.dk/support/kursregulering-hvordan-registreresbogfores-kursdifferencer-pa-et-kobsalg/ 

Jeg kan ikke helt overskud automatikken i momsindberetningen som jo også må skulle kursreguleres når man indberetter per kunde hvis det er B2B kunder og som må kursreguleres for hvert salg til private med dansk moms - det tror jeg nu også er en ekstra tur i alle andre programmer hvis man fakturerer i fremmed valuta og bogfører betalingen i anden valuta - uden at omregne til DKK med kurs

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det, vil der være løbende betalinger fra kunder og ikke enkeltstående fakturaer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

det ved jeg ikke hvad du mener med - læs det første af linkene, man kan sagtens oprette faktura i fremmed valuta

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man kan sagtens oprette faktura i fremmed valuta
 

Trådstarter må oplyse, om der er tale om enkeltstående fakturaer.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svar. Der er tale om bogføring af køb i en webshop i svenske kroner.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop chattet med Dineros support og bringer her et uddrag med relevante points:

Chat started on 07 Dec 2017, 01:43 PM (GMT+0)
...
(01:44:09) Virtuelt Videnscenter: Jeg vil blot være helt sikker: Kan løbende betalinger fra en webshop i fremmed valuta overføres og afstemmes i Dinero?
(01:44:47) Christoffer: Hej :)
(01:44:47) Christoffer: Hej :)
(01:45:48) Christoffer: Nej. Man kan kun bogføre i Danske kroner i Dinero. Du kan godt oprette en faktura i anden valuta, men det vil stadig blive bogført i danske kroner i regnskabet :)
(01:47:29) Virtuelt Videnscenter: .. man kan oprette en leverandør med Svenske Kroner. Er dette korrekt?
(01:52:30) Christoffer: Du kan ikke oprette fremmed valuta i Dinero. Det er som jeg skriver, man kan oprette en faktura i anden valuta. Fx 1000 euro. Når så man godkender fakturaen, og kursen fx er 750. Så vil dinero bogføre salget med 7500 kr. i regnskabet. Når du så bogføre en betaling og du så modtager 1000 Euro, svarende til 7450 kr. Så vil Dinero automatisk beregne kursdifferencen og bogføre denne. Du kan jo sagtens oprette en beholdning, som du så kursjustere henad vejen. Men du kan ikke have valuta konti i Dinero.

Jeg ved så ikke helt, hvor kæden er knækket mht. divergens i vores svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ved heller ikke hvad "divergens" er her. Jeg mener bare
Man kan fakturere i fremmed valuta - men den omregner som beskrevet naturligvis til DKK (det kan jeg ikke lige se andre programmer gøre meget anderledes med ved det ikke - basalt skal der jo bogføres i EN valuta og kun EN - og dansk moms f.eks skal jo gerne angives til momskonti i DKK ved fakturering)

Så kan man sætte beholding for kunden til at være debitor og siden den konto man evt har i Sverige. Den vil så indgå med DKK værdien

Endeligt må man så kursregulere, dagligt, månedligt eller mindst årligt for det beløb der står på den konto i SEK til DKK eller

Man gør som de beskriver - ved hver betaling lade Dinero auto beregne kursdiff til den beholding - som de skriver - du kan oprette en beholding som du kursregulerer

Det mener jeg man vil skulle uanset program helt enkelt (du mente tiden var inde til at skifte program) - du kan ikke momsregne og ikke årsafslutte med flere forskellige valutaer - men jeg kender jo ikke alle programmer - tror bare ikke det kan køre uden det bogføres i DKK løbende og så kursreguleres uanset program?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)