Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Jeg troede Über var dele-kørsel? 😄 I så fald er der vel ikke fradrag???😋

Så vidt jeg ved er dele-kørsel fradragsberettiget, de skal betale skat.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Selv om du har betalt moms, kan skat godt mene  det er hobby, og at du ikke har kørt for at opnå et overskud. Men det har de jo ikke sagt

skat mener at min kørsel har haft et omfang som gør at de betegner det som værende erhvervs kørsel

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Advokat Nielsen:

Du skal da være glad for overhovedet at få fradrag. Skat vil normalt aldrig give skattefradrag for omkostninger ved udøvelse af kriminalitet.

jeg ved ikke hvorfor advokat Nielsen fik 2 stjerner for det er vel et godt spørgsmål. Generelt har jeg da også forstået det sådan at der er givet store bøder til chauffører der har kørt uber fordi det blev dømt som ulovlig taxi kørsel  - og flere under behandling- like it or not -

Det er da lidt interessant, at det offentlig så med den ene hånd gerne så tager skat af indtægt og moms og behandler fradrag helt normalt som her - og med den anden hånd kræver bøder som vist er langt større end de tal der kommer ud af det her.

Til spørgsmålet så med det store antal tomme km og vanskelig dokumentation - og ret få passager km tror jeg du skal være tilfreds med 46% af dine tomme KM godkendt og bare komme videre - og jeg kan ikke se et underskud godkendt samlet i alle fald, ud fra at det jo virker som om det må have været klart det var tilsætning hvis ikke skat hjalp direkte.

næsten 7000 km kørt og under 30% af de km med indtægt og lav über pris per km for disse relativt få passager km -  gør jo at projektet virker ret hovedløst og nogle kunne jo næsten spekulere i at køre tomt bare for at få kørselsfradrag som her på ca 24.000 hvis skat bare godkendte

venligst John Hannover

Ja, det er rigtig mange tomme kilometer jeg fik kørt i 2015, men jeg elsker at køre bil og havde lige fået en "ny" brugt bil og holdt ikke øje med hvor mange kilometer jeg kørte i løbet af året, men kørte bare derudaf.

Og jeg går ud fra at taxierne kan trække alle kilometer fra på samme måde som vi burde ( eller som skat påstod flere gange ) vil tro at det bliver rigtig mange tomme kilometer for deres vedkommende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

brianb69:
Og jeg går ud fra at taxierne kan trække alle kilometer fra på samme måde som vi burde ( eller som skat påstod flere gange ) vil tro at det bliver rigtig mange tomme kilometer for deres vedkommende
nah taxi trækker vel ikke kørselsfradrag fra på den måde, men har hele bilen inde i virksomheden som udgift. Dertil er det gæt om Taxi kører mere end 2/3 af KM tomme - det tror jeg faktisk ikke. De søger holdepladser når de er tomme generelt - det er nok mest hvis de har tur langt ud af distrikt at de så kører "hjemad" 


Taxi er dog meget enklere med sædeføler og alle KM er rent firma hvor dine KM jo er dine egne registreringer ved at kigge på KM stand

Der er skarpe kontrol på selvstændig der kontrollerer egne KM frem for f.eks en ansat som jo kontrolleres af arbejdsgiver der ikke har interesse i at betale for meget -

Jeg ville formode, skat har set på bla.a.  om du har haft god plads til almindelig private KM mellem de mange firma KM via dine noteringer og ikke bare antal KM kørt men KM tæller angivelse på hver side. Jeg ville også tro skat så på det samlede - har du kørt tom så meget at du reelt har samlet underskud på din über så du måske slet ikke havde overskud for øje.
Ellers kunne det jo reelt betale sig (mange ville tro det i alle fald) - med en lidt ældre mindre brændstofkrævende bil, at køre tomt rundt som en gal, for at få kørselsfradrag personligt.

Nå: Dit spørgsmå var, om det lønnede sig at klage nu hvor skat var gået med til 46% godkendt - og min bedømmelse er, ud fra at du har kørt for små 25.000 kr  ved 100% fradrag i Uber med mindre end 1/3 passagerer i vognen, at det næppe betaler sig - jeg synes skat har en ret god sag.

Det må da være lidt opmuntring, at du tilsyneladende ikke er en af de som er kaldt i retten for at få bod for über kørsel - for det lyder jo voldsomt dyrt for de som er dømt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

brianb69:
Og jeg går ud fra at taxierne kan trække alle kilometer fra på samme måde som vi burde ( eller som skat påstod flere gange ) vil tro at det bliver rigtig mange tomme kilometer for deres vedkommende
nah taxi trækker vel ikke kørselsfradrag fra på den måde, men har hele bilen inde i virksomheden som udgift. Dertil er det gæt om Taxi kører mere end 2/3 af KM tomme - det tror jeg faktisk ikke. De søger holdepladser når de er tomme generelt - det er nok mest hvis de har tur langt ud af distrikt at de så kører "hjemad" 


Taxi er dog meget enklere med sædeføler og alle KM er rent firma hvor dine KM jo er dine egne registreringer ved at kigge på KM stand

Der er skarpe kontrol på selvstændig der kontrollerer egne KM frem for f.eks en ansat som jo kontrolleres af arbejdsgiver der ikke har interesse i at betale for meget -

Jeg ville formode, skat har set på bla.a.  om du har haft god plads til almindelig private KM mellem de mange firma KM via dine noteringer og ikke bare antal KM kørt men KM tæller angivelse på hver side. Jeg ville også tro skat så på det samlede - har du kørt tom så meget at du reelt har samlet underskud på din über så du måske slet ikke havde overskud for øje.
Ellers kunne det jo reelt betale sig (mange ville tro det i alle fald) - med en lidt ældre mindre brændstofkrævende bil, at køre tomt rundt som en gal, for at få kørselsfradrag personligt.

Nå: Dit spørgsmå var, om det lønnede sig at klage nu hvor skat var gået med til 46% godkendt - og min bedømmelse er, ud fra at du har kørt for små 25.000 kr  ved 100% fradrag i Uber med mindre end 1/3 passagerer i vognen, at det næppe betaler sig - jeg synes skat har en ret god sag.

Det må da være lidt opmuntring, at du tilsyneladende ikke er en af de som er kaldt i retten for at få bod for über kørsel - for det lyder jo voldsomt dyrt for de som er dømt.

vh John Hannover

Jeg kan godt se hvad du mener, dog er det ærgeligt at jeg har skrevet alle kilometer ned og afleveret dem til skat, jeg har kørt meget mere uber end privat og nok også derfor at de ikke tror på mig, men igen møg ærgeligt når skat fra starten har sagt at alt kunne trækkes fra.

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:

Jeg kan godt se hvad du mener, dog er det ærgeligt at jeg har skrevet alle kilometer ned og afleveret dem til skat, jeg har kørt meget mere uber end privat og nok også derfor at de ikke tror på mig, men igen møg ærgeligt når skat fra starten har sagt at alt kunne trækkes fra.

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr

Jeg forstår dig 100%  og synes Uber skulle have et ansvar men ja    Pissesur

god vind i alle fald   for du kommer garanteret videre med din OK indstilling generelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Hvordan er Danmark et "moralsk" U-land? Et stabilt samfund kræver regulering, hvor det ikke er den enkelte borger der afgør hvad dennes moral tillader. 

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Hvordan er Danmark et "moralsk" U-land? Et stabilt samfund kræver regulering, hvor det ikke er den enkelte borger der afgør hvad dennes moral tillader. 



Problemet er at vores reguleringer er langt efter den teknologiske udvikling og på grund af fagbevægelsens misforståede og forældede syn på arbejdskamp,  trækker den slags desværre altid langt ud i DK.
Men det er en anden snak, som ikke afhjælper trådstarter i sit problem.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Åbenbart så kan de både opkræve skat og noget moms, selvom det er ulovligt ( også selvom det først blev dømt ulovligt i sommeren 2016, inden da anede ingen hvad reglerne var )

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)